رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در سفر به خوی و سلماس گفت:برای افزایش اعتماد عمومی باید آمار مشارکت ها و محل هزینه آنها شفاف به مردم اعلام شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛  مهندس سید پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در سفر خود به آذربایجان غربی،در دیدار با مسئولان شهرستان خوی با بیان اینکه همه مسئولان کشور یک امدادگر محسوب می شوند، گفت: کمیته امداد به تنهایی نمی تواند مسئولیت های خود در زمینه خدمات دهی به نیازمندان را انجام دهد و برای خدمت به محرومان همه دستگاه ها باید فعال باشند.

مهندس فتاح افزود: تمامی مسائل و مشکلات مددجویان با یک اقدام و حرکت جهادی قابل حل است و مدیران و مسئولان می‌توانند با تغییر رویه یکنواخت و اقدمات جهادی تمامی مشکلات مددجویان را در کمترین زمان مرتفع کنند.

وی با اظهار اینکه هر خانواده تحت حمایت کمیته امداد نیازمند نسخه متفاوت برای توانمندسازی و حل مشکلات آنان است، گفت: برای افزایش اعتماد عمومی باید آمار مشارکت ها و محل هزینه آنها شفاف به مردم اعلام شود.

رئیس کمیته امداد به افتتاح صندوق قرض الحسنه در ارومیه اشاره کرد و افزود: این صندوق در مرکز استان به صورت پایلوت راه اندازی شده است و به فعالیت خود ادامه می دهد افرادی  هم که در  این صندوق حساب باز میکنند،عضو سیستم شتاب بانکی  شده و در آینده نزدیک صاحب دسته چک بانکی می شوند.

فتاح در ادامه از افزایش 2 برابری وام اشتغال در کمیته امداد نسبت به سال گذشته خبرداد و گفت: با همکاری بانک ها در خوی و چایپاره، اعتبارات  کامل جذب شده است.

وی با اعلام اینکه تسهیلات اشتغال زایی صندوق قرض الحسنه امداد ولایت برای مددجویان کمیته امداد در سال ٩٦ از ٣٠٠ میلیارد تومان به هزار میلیارد تومان و منابع بانکی از هزار و صد میلیارد تومان به دو هزار و صد میلیارد تومان افزایش یافته است تاکید کرد: توزیع این منابع میان مددجویان مستعد پذیرش شغل، باید به درستی مدیریت شود. 

وی با اظهار اینکه امسال کمیته امداد برای  پرداخت تسهیلات اشتغال زایی به مددجویان تحت حمایت خود هیچ گونه مشکلی ندارد خاطر نشان کر د:در صورتی که منابع مورد نظر به درستی به طرح های اشتغال اختصاص یابد نتیجه مطلوب در زمینه خودکفایی و توانمند سازی مددجویان روی خواهد داد.

رئیس کمیته امداد با اعلام اینکه در چند سال اخیر خانوارهای تحت حمایت این نهاد در خوی از ١٠هزار به پنج هزار خانوار کاهش یافته است گفت: این امر قابل تحسین بوده و عملکرد کمیته امداد در خوی قابل قبول می باشد.

وی در ادامه سفر خود با حضور در شهرستان سلماس در دیدار با مسئولان این شهرستان نیز با بیان اینکه از کل جمعیت شهرستان سلماس تنها ۳/۳ درصد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند، گفت: با توجه به شاخص کشوری افراد تحت پوشش کمیته امداد که ۶ درصد و آذربایجان غربی ۴ درصد است، پایین بودن افراد نیازمند سلماس نکته مثبتی محسوب می‌شود.

رئیس کمیته امداد بر شفاف سازی، اطلاع رسانی و ارتباط گیری مستمر با حامیان و خیران تأکید کرد و افزود: ثواب اصلی در کمیته امداد برای بانیان، خیران و نیکوکاران و حامیان این مجموعه است و کارکنان این نهاد تنها با امانت داری و خلوص نیت به عنوان واسطه می‌توانند سهمی در این کار نیک و پاداش اخروی داشته باشند.

فتاح افزود: در سال جاری از لحاظ ارائه تسهیلات خود اشتغالی هیچ مشکلی نداریم و بایستی این تسهیلات بطور دقیق و با بررسی کامل ارائه شود تا نتیجه مطلوب حاصل و باعث اشتغال زایی شود.

وی  در زمینه  دستاوردهای سفر خود به سلماس گفت:ساخت ۹۷ واحد مسکن مددجویی با کمک خیران و  موسسه خیریه بوتراب به طور ضربتی اجرایی خواهد شد تا مشکل مسکن مددجویان این شهرستان سریع حل شود.

انتهای پیام/ح

 

شاخص کشوری افراد تحت پوشش کمیته امداد که ۶ درصد است

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.