محقق و پژوهشگر دانشکده داروسازی اصفهان:

۱۰ گیاه دارویی خارجی در اصفهان بومی سازی شد

محقق و پژوهشگر دانشکده داروسازی اصفهان گفت: ۱۰ گیاه دارویی را که از خارج کشور وارد می‌کردیم توانستیم در اصفهان بومی سازی کرده و رشد دهیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،فریبرز معطر با اعلام این مطلب، اظهار داشت: سرخارگل، سنبل طیب، مریم گلی، علف چای، آویشن، بابونه شیرازی و بومادران و اکیناسه از جمله گیاهانی است که کشت آنها در  اصفهان بومی سازی شد.

وی بیان داشت: اصفهان جایگاه خوبی برای کشت گیاهان دارویی و با توجه به مجاورت برخی شهرها ور وستاهای استان، با رودخانه و مناطق نزدیک به کویر مناطق خوبی برای پرورش گیاهان دارویی وجود دارد.

محقق و پژوهشگر دانشکده داروسازی اصفهان اعلام کرد: برای بومی سازی گیاهان دارویی دانشگاه صنعتی اصفهان و دانشکده کشاورزی شهرکرد همکاری‌های خوبی با هم داشتند و در فلاورجان توانستیم گیاهان دارویی خوبی کشت کنیم.

وی گفت:‌ به دنبال بومی سازی گیاهانی همچون زردچوبه، فلفل و زنجبیل و یا گیاه جین سینگ هستیم که مثلا با بومی کردن زنجبیل نتوانستیم به کیفیت مطلوب نمونه های خارجی دست یابیم.

معطر گفت: خارمریم امروز از کشور ایتالیا وارد می شود زیرا گونه ای از این گیاه که در ایران وجود دارد با غلظت ۸۰ درصد است اما از ایتالیا با غلظت ۲۰ درصد میتوانیم، وارد کنیم.

وی اضافه کرد: عصاره خشک گیاهان دارویی را از خارج وارد می کنیم و با همان نوع گیاه دارو می سازیم و تنها تعداد معدودی از عصاره گیاهان دارویی در ایران وجود دارد.

 

انتهای پیام/م

 

اصفهان جایگاه خوبی برای کشت گیاهان دارویی دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.