دبیرکل ناتو: کره شمالی تهدید جهانی است!

«ینس استولتنبرگ» با اشاره به چالش‌هایی همچون تکثیر تسلیحات کشتار جمعی و تروریسم نسبت به خطرناک‌تر شدن جهان هشدار داد.

دبیر کل ناتو: کره شمالی یک تهدید جهانی و نیازمند پاسخ جهانی استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز؛ «ینس استولتنبرگ»، دبیرکل ناتو، روز یکشنبه ضمن انتقاد از رفتار بی پروای کره شمالی، این کشور را تهدیدی جهانی دانست و خواستار پاسخ بین‌المللی به رفتار پیونگ یانگ شد.

استولتنبرگ در مصاحبه با شبکه بی بی سی گفت: رفتار بی پروای کره شمالی یک تهدید جهانی است و نیازمند پاسخ جهانی و همچنین ناتو است.

وی با اشاره به ماده 5 قوانین ناتو که حمله به یک عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی را حمله به همه اعضای آن می داند، اظهار داشت: در صورتی که گوآم از جزایر تحت سلطه آمریکا از سوی کره شمالی تهدید شود، همه اعضای ناتو موظف به مقابله با آن تهدید هستند.

دبیرکل ناتو ادامه داد: در حال حاضر، ما روی پیدا کردن یک راه حل مسالمت آمیز برای پایان دادن به این مناقشه، متمرکز هستیم.

استولتنبرگ روز گذشته در مصاحبه با روزنامه انگلیسی گاردین با اشاره به چالش هایی همچون تکثیر تسلیحات کشتار جمعی و تروریسم نسبت به خطرناک تر شدن جهان هشدار داد.

ناتو حتی پس از آزمایش هفته گذشته بمب هیدروژنی کره شمالی، به طور مستقیم در بحران شبه جزیره کره دخالت نکرده است؛ با وجود این بارها از کره شمالی خواسته تا برنامه های موشکی و هسته ای خود را متوقف کند.

کره شمالی روز 3 سپتامبر ششمین آزمایش هسته ای خود را با موفقیت انجام داد. این بمب هیدروژنی قابلیت بارگیری روی موشک های بالستیک را دارد.


انتهای پیام/

 

هشدار ناتو به کره شمالی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۰:۳۷ ۲۰ شهريور ۱۳۹۶
بزرگترین تهدیدجهانی شیطان بزرگ وناتواست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۹ ۱۹ شهريور ۱۳۹۶
سلام بنجاه سال است ناتو با بشریت دشمنی اشکار دارد
آخرین اخبار