سیاستمداران ارشد آلمانی، ترکیه را به سُخره گرفتند!

در حالی که تنش در روابط برلین-آنکارا همچنان ادامه دارد سیاستمداران ارشد آلمانی هشدار مقامات ترکیه به شهروندان خود درباره سفر به آلمان را به سُخره گرفتند.

سیاستمداران ارشد آلمانی، ترکیه را به سُخره گرفتند!به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتدپرس، وزارت امور خارجه ترکیه روز شنبه با اشاره به افزایش لفاظی های راستگرایانه و نژادپرستانه در ایام قبل از انتخابات 24 سپتامبر آلمان به شهروندان ترکیه ای درباره سفر به این کشور هشدار داد. دو کشور بر سر بازداشت 10 آلمانی در ترکیه به اتهاماتی که برلین آنها را سیاسی می داند، دچار اختلاف شده اند.

یکی دیگر از عوامل تنش در روابط دو کشور خودداری مقامات آلمانی از صدور مجوز برپایی تجمعات به مقامات ترکیه ای بوده است. ترکیه نیز در واکنش، دولت آلمان را متهم کرده رفتاری چون نازی ها در پیش گرفته است.

پیتر آلتمای،ر رئیس دفتر آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان روز یکشنبه در پیامی توییتری هشدار ترکیه درباره سفر به آلمان را «یک شوخی بی مزه» توصیف کرد و افزود «مقایسه با نازی ها توهین به ماست!»

مارتین شولتز، رقیب اصلی مرکل در انتخابات نیز در پیامی توییتری نوشت:«حقیقیت این است که روزنامه نگارانی که عقیده خود را بیان می کنند در ترکیه زندانی می شوند نه در آلمان.»

 

انتهای پیام/

 

تشدید تنش‌ها در روابط آلمان و ترکیه

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار