درخواست ۴ کشور اروپایی برای دریافت مالیات از غول‌های دنیای فناوری

فرانسه، آلمان، ایتالیا و اسپانیا به دنبال دریافت مالیات بر درآمد از شرکت‌هایی مانند آمازون و گوگل هستند.

درخواست ۴ کشور اروپایی برای دریافت مالیات از غول‌های دیجیتالبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، فرانسه، آلمان، ایتالیا و اسپانیا خواهان دریافت مالیات بر درآمد از شرکت‌های بزرگ چند ملیتی مانند آمازون و گوگل در اروپا هستند.

این کشور‌ها درخواست خود را توسط وزیران اقتصاد خود در یک نامه مشترک اظهار داشتند.

چهار وزیر در این نامه بیان کرده اند که دیگر نباید قبول کنیم این شرکت‌ها در اروپا کار خود را انجام دهند، ولی حداقل مالیات ممکن را به خزانه‌های ما پرداخت نکنند.

یک نسخه از این نامه که توسط وزیران اقتصاد این ۴ کشور امضا شده به ریاست اتحادیه اروپا در کمیسیون اجرایی تحویل داده شده است.

درخواست ۴ کشور اروپایی برای دریافت مالیات از غول‌های دیجیتال

آن‌ها در این نامه از کمیسیون اجرایی درخواست کردند که راه حلی برای دریافت مالیات بر مبنای گردش مالی این شرکت‌ها در همان کشوری که درآمد خود را کسب کرده اند، ایجاد کند.

در حال حاضر این کشورها تنها در سودی که کشورهایی مانند ایرلند (که مالیات پایین تری نسبت به سایر کشور‌های اتحادیه اروپا دارند) از محل دریافت مالیات از این شرکت‌ها به دست می‌آورند، سهیم هستند.

این وزیران اعلام کرده اند که قصد دارند این موضوع را در جلسه ۱۵-۱۶ سپتامبر که در شهر تالین استونی برگزار می‌شود با دیگر همتایان خود در اروپا، مطرح کنند.

گفتنی است، "رونو لومر" وزیر اقتصاد فرانسه، روز 18 تیر ماه در کنفرانسی در شهر اکس آن پرووانس با حضور مدیران اجرایی فرانسوی و بین المللی گفت: از آنجا که باید با آقای پوتین، ترامپ و یا اردوغان کار کنیم، زمان آن فرارسیده که اروپا خود را جمع‌و‌جور کرده و از منافعش دفاع کند، و شرکت هایی چون "گوگل"، "آمازون" و "فیسبوک" را به پرداخت سهم مالیاتی‌شان مجبور کند.

وزیر اقتصاد فرانسه تصریح کرد: زمان آن فرا رسیده که اتحادیه اروپا شرکت‌های بزرگ و چند ملیتی آمریکایی مانند آمازون، فیسبوک، و گوگل را مجبور به پرداخت سهمشان از مالیات کند.

کمیسیون اروپا نیز اخیرا به شرکت‌های آمریکایی از قبیل" اپل" و "استارباکس" دستور داده تا مالیاتی را که به کشور‌های اتحادیه اروپا بدهکارند بپردازند، دستوری که از سوی این شرکت‌ها به چالش کشیده شده است.

انتهای پیام/

اتحادیه اروپا به دنبال دریافت مالیات از گوگل و آمازون

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار