پیشرفت ۳۵ درصدی عملیات ساخت دیواره سد هراز

عملیات ساخت دیواره اصلی سد هراز که از عمق ۳۰ متری پایین‌تر از سطح رودخانه شروع شد به زودی به پایان خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، جعفر رسولی فرماندار ویژه آمل در بازدید از سدهراز با اشاره به بازگشایی ۲ تونل در این محور در آینده نزدیک گفت: این دو تونل در رفع ترافیک محدوده پل چلاو تاثیر گذار است.
وی با تاکید بر توان ذخیره سازی سد هراز در جمع آوری آب‌های سطحی، افزود: سد هراز به تنهائی قادر به جمع آوری ۲۷ درصد آب‌های سطحی استان است.
فرماندار ویژه آمل گفت: با بهره برداری از این سد ۱۴۰ هزار هکتار از زمین‌های حوزه آبریز هراز و پنج شهر آمل، فریدونکنار، محمودآباد، چمستان و بخشی از نور و بابلسر آبرسانی می‌شود.

یخکشی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران با بیان اینکهاجرای ساخت سدهراز آمل در سه سال گذشته با سرعت بیشتری همراه بود گفت: دراین مدت با اختصاص بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار ملی تاکنون بیش از ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی با بیان اینکه برای تکمیل ساخت سد، شبکه‌های پایین دست به بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر تا پایان سال آینده نیاز است، افزود: برای سال جاری حدود ۱۱ میلیارد تومان از محل ردیف بودجه و ۴۰ میلیارد تومان از محل خرید اوراق اعتبار پیش بینی شده است.


انتهای پیام/آ


افتتاح ساخت دیواره سد هراز در آینده نزدیک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.