هفته نخست لیگ قهرمانان اروپا/ مصاف حساس کاتالان و بانوی پیر در نیوکمپ

رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا در مرحله گروهی امشب «سه شنبه» با برگزاری ۸ دیدار در سراسر اروپا پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، رقابت های لیگ قهرمانان اروپا امشب از ساعت 23 و 15 دقیقه با 8 دیدار در چهار گروه پیگری می شود  و تیم های مطرح اروپایی رو در روی یکدیگر قرار می گیرند. مسابقات لیگ قهرمانان اروپا امسال بدون شک زیبا تر از گذشته پیگیری می شود، زیرا برخی تیم ها توانسته اند خرید های خوبی در بازار نقل و انتقالات تابستانی انجام دهند و با نتایجی که در سال گذشته کسب کردند خود را یک مدعی تمام عیار نشان دهند.

تیم هایی مانند بایرن مونیخ ، منچستر یونایتد ، پاری سن ژرمن و چلسی از جمله تیم هایی هستند که در این فصل تغییرات زیادی را داشته اند و با سال های قبل خود متفاوت هستند . همچنین تیم هایی مانند بارسلونا ، یوونتوس و اتلتیکو مادرید از جمله تیم هایی هستند که تغییرات محسوسی را تجربه نکردند و حتی با افت هم مواجه شده اند.

یکی دیگر از ویژگی های لیگ قهرمانان امسال حضور تیم های خوب اروپایی در این رقابت ها است. به طور مثال سال گذشته خبری از حضور تیم های چون منچستر یونایتد و چلسی نبود اما بار دیگر این تیم ها در این رقابت ها به میدان می روند و همین مسئله می تواند علاوه بر جذاب تر کردن این بازی ها هواداران بیش تری هم جذب کنند.

گروه اول

منچستر یونایتد - بازل / کار آسان شاگردان مورینیو در گام نخست 

تیم فوتبال منچستر یونایتد که سال گذشته موفق شد پس از مدت ها در یک لیگ اروپایی بدرخشد و به عنوان قهرمانی لیگ اروپا برسد. امسال باید در لیگ قهرمانان اروپا به میدان برود . شیاطین سرخ این روز ها از بازیکنان خوبی سود می برند و مربی پر قدرتی هدایت آن ها را بر عهده دارد.

ژوزه مورینیو پرتغالی سال ها است که با تیم ها مختلفی از جمله چلسی ، اینتر میلان و رئال مادرید تجربه حضور در اروپا را دارد و انتظار می رود امسال بتواند با نتایج خوبی که تاکنون کسب کرده است در حد یک مدعی ظاهر شود. آن ها در نخستین دیدارشان باید به مصاف قهرمان سوئیس یعنی تیم بازل بروند. بازلی ها اگر چه مدت ها است که در اروپا حضور دارند و برخی اوقات تیم های بزرگ را به چالش کشیده اند اما به هر صورت حریف قدرتمندی نیستند و منچستری ها می توانند آن ها را شکست دهند.

منچستری ها در نخستین بازی میزبان هستند و می توانند با برتری در این بازی آغاز خوبی در لیگ قهرمانان اروپا داشته باشند.

هفته نخست لیگ قهرمانان اروپا/ مصاف حساس کاتالان و بانوی پیر در نیو کمپ

بنفیکا - زسکا مسکو / روس ها به دنبال مهار پرتغالی ها

دومین دیدار گروه نخست رقابت های لیگ قهرمانان اروپا میان دو تیم بنفیکا و زسکا مسکو برگزار می شود. بنفیکا موفق شد سال گذشته به عنوان قهرمان لیگ پرتغال برسد و در لیگ قهرمانان اروپا در جمع 16 تیم برتر هم حضور داشته باشد. آن ها سال گذشته و  در مرحله حذفی مغلوب دورتموند شدند و نتوانستند به جمع 8 تیم برسند. بنفیکا پس از منچستر یونایتد دومین تیم قدرتمند این گروه محسوب می شود. با این حال آن ها باید در بازی نخستشان از تیم زسکا مسکو میزبانی کنند.

تیم های روسی اگرچه سابقه خیلی درخشانی در رقابت های لیگ قهرمانان ندارند اما همواره برای تیم های مختلف مشکل ساز بودند. به هر صورت نتایج هیچ کدام از بازی ها را نمی توان به سادگی پیش بینی کرد و امکان حاصل شدن هر نتیجه ای وجود دارد.

هفته نخست لیگ قهرمانان اروپا/ مصاف حساس کاتالان و بانوی پیر در نیو کمپ

گروه دوم

بایرن مونیخ - اندرلخت / شاگردان آنجلوتی به دنبال شروع توفانی

تیم های بایرن مونیخ و اندرلخت بلژیک هم امشب در گروه دوم رقابت های لیگ قهرمانان اروپا به مصاف یکدیگر می روند. شاگردان کارلو آنجلوتی در این بازی میزبان هستند و به عنوان قهرمان سال گذشته بوندس لیگا راهی لیگ قهرمانان اروپا شده اند. آن ها سال گذشته در لیگ قهرمانان اروپا تا مراحل بالا هم صعود کردند اما نتوانستند از سد رئالی که در نهایت به عنوان قهرمانی رسید بگذرند.

آنجلوتی در بازار نقل و انتقالات تابستانی امسال هم بازیکنان زیادی جذب نکرده است و تغییر چندانی در تیم نداده است. با این حال آن ها تیم خوبی دارند و هم اکنون صدرنشین بوندس لیگا هستند.در طرف مقابل هم اندرلختی حضور داد که سال گذشته به عنوان قهرمانی بلژیک رسیده است . اگر چه این تیم نامی در حد و اندازه بایرن مونیخ را یدک نمی کشد اما تیم خوبی است و در سال های گذشته نتایج خوبی کسب کرده است . همین مسئله می تواند باعث شود این بازی حساس پیگیری شود .

هفته نخست لیگ قهرمانان اروپا/ مصاف حساس کاتالان و بانوی پیر در نیو کمپ

سلتیک - پاری سن ژرمن /پاریس چشم انتظار آتش بازی ام باپه و نیماردر اروپا

شاید بزرگترین منتقدان پاری سن ژرمن هم منتظر برگزاری این دیدار هستند . ریخت و پاش پاریسی ها در نقل و انتقالات تابستانی و جذب بازیکنانی چون نیمارو ام باپه انتظار هواداران پاریسی را بالا برده و آن ها به مسئله ای به جز قهرمانی فکر نمی کنند. نتایج خیره کننده پاری سن ژرمن در رقابتهای لوشامپیونه و بازی های درخشان نیمار باعث شده تا همه تیم ها حساب ویژه ای بر روی پاری سن ژرمن باز کنند.

به طور قطع این ریخت و پاش ها برای آن بوده که پاریسی ها بتوانند برای یک بار هم که شده قهرمانی در اروپا را بچشند . آرزویی که مدت هاست برای هواردارن فوتبال فرانسه وجود دارد. با این حال تیم مقابل اگرچه در حد و اندازه نماینده فرانسه نیست. اما تیم خوبی است و سابقه طولانی دارد . سلتیکی ها در سال های گذشته سابقه شکست تیم های چون بارسلونارا در کارنامه دارند و نشان دادند به هیچ عنوان تیم دست و پا بسته ای نیستند.

حضور تیم هایی چون بایرن مونیخ ، پاری سن ژرمن ، سلتیک و اندرلخت باعث شده تا این گروه یکی از مشکل ترین گروه های لیگ قهرمانان امسال باشد.

هفته نخست لیگ قهرمانان اروپا/ مصاف حساس کاتالان و بانوی پیر در نیو کمپ

گروه سوم

 چلسی - قره باغ / تلاش کونته برای پیروزی در اروپا

 تیم فوتبال چلسی امشب در نخستین دیدار خود پس از غیبت چند وقته در لیگ قهرمانان اروپا به مصاف تیم قره باغ روسیه می رود. چلسی سال گذشته موفق شد در نخستین حضور کونته در لیگ جزیره به عنوان قهرمانی برسد با این حال آن ها فصا جدید را خیلی خوب آغاز نکردند و در بازی های ابتدایی خود نتایج خوبی کسب نکردند.

کونته در بازار نقل و انتقالات بازیکنان خوبی از جمله موراتا را جذب کرده است و بدون شک مهره های بهتری نسبت به سال گذشته در اختیار دارد. این برای دومین بار است که کونته به اروپا می آید. پیش از این این مربی ایتالیایی توانسته بود با یوونتوس در رقابت های لیگ قهرمانان حاضر شود . بدون شک انبازی برای چلسی بازی راحتی خواهد بود زیرا حریف روس این تیم خیلی در اروپا نام و نشان دار نیست و اگر کونته بخواهد به موفقیت خود در اروپا هم ادامه دهد و از گروه خود صعود کند باید در همین بازی به برتری برسد.

گروه سوم لیگ قهرمانان اروپا با حضور تیم هایی چون چلسی ، آس رم ، اتلتیکو مادرید و قره باغ از گروه های نسبتا سخت این دوره محسوب می شود.

هفته نخست لیگ قهرمانان اروپا/ مصاف حساس کاتالان و بانوی پیر در نیو کمپ

آس رم - اتلتیکو مادرید / جنگ قدیمی های اروپا در رم

دیگر بازی گروه سوم رقابت های لیگ قهرمانان اروپا میان دو تیم آس رم و اتلتیکو مادرید به میزبانی ورزشگاه المپیک رم برگزار می شود .رمی ها در این بازار نقل و انتقالات خوب عمل نکردند و چند بازیکن خوب خود را هم از دست دادند آن ها همچنین در سری آ هم بر خلاف گذشته در حد یک مدعی ظاهر نشده اند و نتایج ضعیفی کسب کرده اند با این حال تیم آن ها تیم قدیمی و صاحب نامی است و بدون شک بازی زیبایی را به نمایش می گذارد.

در طرف مقابل هم اتلتیکویی قرار دارد که چند سال است در اروپا نتایج خوبی می گیرد . با این حال آن ها امسال شرایط خاصی دارند زیرا از نقل و انتقالات تابستانی محروم بودند و نتوانستند نقاط ضعف خود را پوشش دهند با این حال این بازی را می توان یکی از بازی های زیبای امسال نامید.

هفته نخست لیگ قهرمانان اروپا/ مصاف حساس کاتالان و بانوی پیر در نیو کمپ

گروه چهارم

بارسلونا - یوونتوس / نبرد انتقامی کاتالان ها در نیوکمپ

یکی از مهم ترین بازی های این فصل از رقابت های لیگ قهرمانان اروپا بدون شک بازی امشب یوونتوس و بارسلونا است. این بازی برای دو تیم اهمیت ویژه ای دارد و بدون شک برنده این مسابقه می تواند یکی از تیم هایی باشد که مدعی اصلی این جام محسوب می شود . این برای نخستین بار است که و تیم در تاریخ خود در مرحله گروهی با یکدیگر بازی می کنند. نکته جالب دیگر هم آن است که دو تیم شرایط مشابه ای دارند. هر دو تیم در سوپر جام های کشورمان شکست خورند ، هر دو صدرنشین لیگ کشورشان هستند و هر دو تیم حضور خوبی در بازار نقل و انتقالات تابستانی نداشتند.

دو تیم از غول های اروپا محسوب می شوند و همیشه بازی ها دو تیم از اهمیت زیادی برخوردار بوده است. با این حال دو تیم در سال های گذشته رویارویی های زیادی با یکدیگر داشته اند که از مجموع دیدار های گذشته شان بیشتر است. شاگردان آلگری که ناکام ترین تیم تاریخ لیگ قهرمانان اروپا با 7 نایب قهرمانی هستند پس از سال 2003 برا نخستین بار در فینال 2015 برلین رو در روی یکدیگر قرار گرفتند که در نهایت با پیروزی 3 بر 1 کاتالان ها همراه شد.

دومین و سومین رویارویی دو تیم هم سال گذشته و در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا بود که در مجموع 2 بازی یوونتوس موفق شد با 3 گل بارسلونا را شکست دهد. آخرین دیدار دو تیم هم در آمریکا و در غالب یک دیدار دوستانه برگزار شد که در نهایت بابرتری 2 بر 1 بارسلونا به پایان رسید.

بارسلونا بر خلاف اخبار موجود در این فصل تیم ضعیف و دسته و پا بسته ای نیست . آن هابا جذب عثمان دمبله و پائولینیو در این فصل رفته رفته به شرایط گذشته خود باز می گردند و بدون شک والورده برنامه های زیادی برای این بازی حساس دارد . در طرف مقابل هم یوونتوس تغییر چندانی نداشته است آن ها امسال به دنبال قهرمانی هستند و این جام حتی از رقابت های داخلی هم برایشان ارزشمند تر است .

متئودی و داگلاس کاستا دو بازیکن مهمی هستند که یووه ای ها در این فصل جذب کرده اند . ان ها بدون شک تلاش می کنند تا در نیوکمپ هم 3 امتیاز مهم و ایتدایی این جام را کسب کنند .

هفته نخست لیگ قهرمانان اروپا/ مصاف حساس کاتالان و بانوی پیر در نیو کمپ

المپیاکوس - اسپورتینگ لیسبون / یونانی ها به دنبال شگفتی سازی

 نماینده پرتغال سال گذشته هم کار آسانی در لیگ قهرمانان اروپا نداشت . آن ها با تیمهای دورتموند و رئال مادرید هم گروه بودند و در نهایت به عنوان چهارمی گروه خود بسنده کردند . با این حال شرایط آن ها امسال بهتر از قبل است و باید در نخستین بازی خود در مقابل المپیاکوس یونان قرار بگیرند . المپیاکوس اگرچه از بهترین های یونان است اما در اروپا تیم خیلی قدرتمندی محسوب نمی شود و همین مسئله می تواند کمی کار نماینده پرتغال را آسان کند.

به احتمال زیاد دو تیم شانس زیادی برا صعود نخواهند داشت و تنها شانس حضور در لیگ اروپا را خواهند داشت . متاسفانه کریم انصاری فرد مهاجم تیم ملی فوتبال کشورمان که در تیم المپیاکوس حضور دارد در ترکیب اعلام شده این تیم برای لیگ قهرمانان اروپا قرار ندارد.

هفته نخست لیگ قهرمانان اروپا/ مصاف حساس کاتالان و بانوی پیر در نیو کمپ

انتهای پیام /

پیش بازی هفته نخست لیگ قهرمانان اروپا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار