رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات دیر:

هیئت‌های مذهبی دیر شناسنامه‌دار شوند/ استقرار یک موکب در کربلا

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان دیر از استقرار یک موکب در کربلا خبر داد و گفت: هیئت‌های مذهبی شهرستان دیر شناسنامه‌دار شوند.

هیئت‌های مذهبی دیر شناسنامه‌دار شوند/ استقرار یک موکب در کربلابه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، حسین چاهبندی صبح دوشنبه در نشست با مدیران کاروان‌های زیارتی، مسئولان هیئت‌های عزاداری و موکب‌ها و فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج بخش بردخون اظهار داشت: موکب‌ها و هیئت‌های عزاداری کارکرد فرهنگی خود را تقویت کنند.

وی با بیان اینکه ۱۱۰ موکب در شهرستان دیر فعالیت می‌کنند، افزود: همه موکب‌ها باید شناسنامه‌دار شوند و بر اساس دستورالعمل فرهنگی تلاش کنند. باور‌ها و اعتقادات مردم در مسیر شناخت ائمه، گسترش معنویت، تقویت و اشاعه فرهنگ عاشورا به‌ویژه تبیین نهضت عاشورا قرار گیرد.

چاهبندی اضافه کرد: امسال موکبی از شهرستان دیر در کربلا مستقر است تا از مشتاقان سالار شهیدان در ایام اربعین پذیرایی کند که در این زمینه از مشارکت و همراهی مردم برای گسترش فرهنگ عاشورایی و خدمت رسانی به علاقمندان اباعبدالله الحسین (ع) بهره می‌برد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان دیر ادامه داد: مردم شهرستان دیر همواره به اهل‌بیت (ع) عشق و ارادت خالصانه داشته اند و اکنون نیز با همه وجود برای بازسازی آثار و مراکز مربوط به ائمه اطهار (ع) همکاری می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: دوستداران و عاشقان شهدای کربلا می‌توانند نذورات و هدایای خود را در اختیار شورا‌ها قرار دهند و نیرو‌های کار نیز برای مشارکت نام نویسی کنند تا از وجود آنان در ایام اربعین و مواقع ضرورت و نیاز استفاده شود.

در این آیین احمد اسیری به عنوان مدیر کاروان‌های پیاده رواعزامی از بخش بردخون معرفی شد تا اقدامات و برنامه ریزی‌های لازم برای اعزام زائرین و علاقمندان حضرت امام حسین (ع) را انجام دهد.

در ادامه نمایندگان کاروان‌های زیارتی، مسئولان هیأت‌های عزاداری و موکب‌ها پیرامون برنامه‌ها و فعالیت‌های خود گزارش دادند.

انتهای پیام/ف

همه موکب‌ها باید شناسنامه‌دار شوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.