توسعه جامعه نیازمند بهره وری از سرمایه انسانی

استاندارزنجان در یازدهمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان گفت: توسعه جامعه نیازمند بهره وری از سرمایه نیروی انسانی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، درویش امیری در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان که با حضور رئیس مرکز ملی بهره وری ایران برگزار شد، بهره وری را مهمترین شاخص و اساسی ترین عنصر در توسعه کشور دانست و گفت: هر جامعه ای که از سرمایه نیروی انسانی خود بهره وری بهتری داشته باشد، در موضوع توسعه موفق تر خواهد بود.
استاندار زنجان با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در ابلاغ سیاست های کلان اقتصاد مقاومتی، هر سه قوه را مخاطب قرار داده است، افزود: مسئولین هر سه قوه قضائی، اجرایی و قانونگذاری کشور باید با یکدیگر مشارکت نموده تا در موضوع بهره وری، به دیدگاه مشترکی دست یابند.
وی گفت: در سال ۱۳۸۰ با وجود ۱۸.۵ میلیون دانش آموز در کشور، یک میلیون و ۱۲۰ هزار معلم و کادر آموزشی و اداری وجود داشت و امروز نیز برای ۱۱.۵ میلیون نفر جمعیت دانش آموز بیش از یک میلیون و ۱۵۰ هزار نفر کادر آموزشی و اداری وجود دارد که این امر، نشان دهنده عدم بهره وری مناسب از معلمین و کادر آموزشی در کشور است.
درویش امیری بررسی میزان توجه به بهره وری نیروی انسانی در بخش های غیر دولتی را خواستار شد و افزود: سازمان ملی بهره وری ایران باید از بهره وری نیروی انسانی، تعریف واقعی داشته باشد و در این حوزه برنامه ریزی مناسبی انجام دهد.
استاندار زنجان همچنین به نقش صدا و سیمای مرکز استان و رسانه ملی در انعکاس عملکرد دولت و امید آفرینی در جامعه اشاره کرد و گفت: ضمن قدردانی از تلاش ها و همراهی مناسب صدا و سیمای مرکز استان به ویژه در ایام گرامیداشت هفته دولت که با تهیه ۷ برنامه ویژه به بیان دستاوردهای دولت در استان زنجان پرداخت، از رسانه ملی و شبکه استانی که از منابع و اعتبارات نظام استفاده می کند، انتظار می رود با دستگاه های دولتی همراهی بیشتری داشته باشد.
وی با بیان اینکه مدیران باید با تلاش مضاعف و حضور گرم و فعال خود به ایجاد امید در جامعه کمک کنند، خاطر نشان کرد: صدا و سیما نیز با تبلیغ کارنامه عملکرد مطلوب نظام جمهوری اسلامی و دولت در بخش های مختلف، باید مردم را امیدوارتر کند.


انتهای پیام / ک


بهره وری را مهمترین شاخص و اساسی ترین عنصر در توسعه کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.