هزینه های درمان بیماران خاص کمر شکن است

رییس شورای عالی بیماران خاص و صعب العلاج استان کرمانشاه به مشکلات فراوان 37 هزار و 500 بیمار خاص و صعب العلاج استان اشاره کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ بیگلری رییس شورای عالی بیماران خاص و صعب العلاج استان کرمانشاه گفت: بیماران خاص استان بیماران کلیوی، هموفیلی، تالاسمی و ام اس هستند که هزینه های درمان آنها رایگان است، اما بیماری خاص مشکلات جسمی دیگری برای آنها به وجود آورده که این بیماریهای ثانویه تحت پوشش نیست و هزینه های بسیاری روی دست این بیماران گذاشته است.

وی از طرفی بیماران سرطانی، مغز استخوان، دیابت، مبتلایان به HIV مثبت، اسکیزوفرنی، صرع و بیماران مزمن قلبی نیز جزو دسته بیماران صعب العلاج هستند که هزینه های درمان این بیماران نیز بسیار بالا و عملا کمر شکن است.

بیگلری افزود:متاسفانه تنها بیماری اصلی این بیماران نیست که هزینه بر است و در کنار بیماری اصلی این افراد به بیماری ها و مشکلات جسمی دیگری نیز دچار می شوند به طور مثال یک بیمار دیابتی ممکن است به مرحله قطع عضو رسیده و یا دچار زخم و یا مشکلات دیگر شود، از این رو نمی توان تنها بیماری اصلی آنها را در نظر گرفت و عوارض دیگری نیز برای این بیماران وجود دارد.

بیگلری با بیان اینکه شورای عالی بیماران خاص و صعب العلاج با هدف کمک به بیماران نیازمند و تامین بخشی از مخارج آنها تشکیل شده گفت: این درحالیست که منابع مالی اندک اجازه این حمایت را نمی دهد.

عمده منابع انجمن از طریق کمک های مردمی تامین می شود که سال گذشته حدود 100 میلیون تومان بود که با احتساب 37 هزار و 500 بیمار سرانه هر بیمار 50 هزار تومان می شوداین درحالیست که برای یک بیمار مبتلا به سرطان سینه هزینه هر بار تزریق آمپول مخصوص با دفترچه بیمه چیزی حدود 1.5 میلیون تومان تمام می شود و قطعا کمک های ما در این میان بسیار ناچیز است.

 

انتهای پیام/ز

کرمانشاه بیش از 37هزار بیمار صعب العلاج دارد

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.