توصیه هایی برای افرادی که رژیم گیاه خواری دارند

یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: رژیم گیاه خواری در کنار مصرف درست سایر گروه های غذایی ازجمله پروتئین ها، یک الگوی تغذیه ای مناسب خواهد بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ مصطفی نچواک متخصص تغذیه و رژیم درمانی با بیان اینکه گیاه خواران براساس الگوهای تغذیه ای و هدفشان از گیاه خواری به گروه های متعددی تقسیم می شوند بیان کرد: از جمله این افراد گروهی هستند که علاوه بر مصرف محصولات گیاهی از شیر و تخم مرغ به عنوان منبع پروتئین استفاده می کنند.
وی افزود: احتمال ابتلا به کمبود آهن، ویتامین های D و B12 و فقر روی در این افراد بیشتر است وگانتیسم الگویی دیگر از گیاه خواری است که مبتنی بر حذف هرگونه محصولات حیوانی ازجمله؛ عسل، تخم مرغ و لبنیات از سبد غذایی می باشد.

نچواک با بیان اینکه این افراد در ادامه دچار سوء تغذیه می شوند گفت: وگانتیسم احتمال ابتلا به اختلالات روحی و روانی را نیز افزایش می دهد در رژیم گیاه خواری کاهش مصرف کلسترول موجب کاهش احتمال سکته های قلبی و مغزی می شود؛ اما نباید مصرف پروتئین ها به عنوان یک گروه غذایی مهم کنار گذاشته شود.

مدیرگروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی با توصیه به اینکه؛ مصرف چهار وعده گوشت سفید در هفته و با روش پخت صحیح لازم است گفت: استفاده  زیاد از پروتئین ها موجب تبدیل پروتئین اضافه به چربی و اوره می شود که آسیب به کبد و کلیه را به دنبال دارد.
و از طرفی مصرف زیاد آمینو اسید ها موجب دفع ادراری کلسیم و کاهش تراکم استخوان ها می شود.

 

انتهای پیام/ز

 در رژیم گیاهخواری نباید پروتئین ها حذف کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار