شهرکرد میزبان دومین دوره مسابقات جام ملی سرعت پهپاد‌ها

دانشگاه شهرکرد میزبان دومین دوره مسابقات جام ملی سرعت پهپاد‌ها می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ علی فرقانی دبیر اتحادیه انجمن‌های علمی، دانشجویی رباتیک و مکاترونیک کشور در نشست خبری دومین دوره مسابقات جام ملی سرعت پهپاد‌ها در دانشگاه شهرکرد از برگزاری این مسابقات با شرکت ۱۳۷ دانشجو در قالب ۵۸ تیم  به میزبانی این دانشگاه خبر داد.

وی با بیان اینکه تیم‌های شرکت کننده در این مسابقات از استان‌های تهران، اصفهان، آذربایجان شرقی، فارس، خراسان رضوی و چهارمحال و بختیاری با یکدیگر رقابت می‌کنند افزود: تعداد شرکت کنندگان در این دوره، نسبت به دور نخست، حدود چهار و ۸۳ صدم درصد افزایش دارد.

فرقانی اضافه کرد: در این دوره، به لیگ ریزپرنده‌های سرعتی این مسابقات، لیگ امداد، اکتشاف و ضد تروریست با شرکت ۱۲ تیم و لیگ نمایشگاهی با شرکت ۱۳ تیم نیز اضافه شده است.

وی ادامه داد: در لیگ سرعت چهار تیم، در لیگ امداد، اکتشاف و ضد تروریست سه تیم و در لیگ نمایشگاهی نیز یک غرفه به عنوان برتر معرفی و تجلیل می‌شوند.

وی، کاربردی کردن فناوری بومی تولید پهپاد متناسب با نیاز داخلی، استعداد یابی و جلوگیری از خروج نخبگان، معرفی بیشتر چهارمحال و بختیاری برای جذب گردشگر، ایجاد تعامل با مراکز خصوصی و اتصال بین دانشگاه و صنعت برای انجام فعالیت‌های پژوهشی، و ایجاد بسترسازی برای کسب و کار پویا در حوزه دانشجویی را از اهداف برگزاری مسابقات جام ملی سرعت پهپاد‌ها عنوان کرد.

فرقانی در ادامه میزان اعتبار مورد نیاز برای برگزاری این دوره از مسابقات را ۷۳۰ میلیون ریال برآورد کرد و افزود: این درحالیست که با وجود ۱۳ حامی مالی ۳۹۰ میلیون ریال از اعتبار مورد نیاز تأمین شده است و میزان اعتبار سرمایه گذاری شده از سوی حامیان این دوره نیز افت ۹ درصدی نسبت به دور نخست را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار