هشدار نخست‌وزیر پاکستان درباره تحریم‌های آمریکا

نخست وزیر پاکستان هشدار داد آمریکا با تحریم و محروم کردن پاکستان از کمک‌های مالی، به اهداف خود در زمینه مقابله با تروریسم دست نخواهد یافت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، شاهد خاقان عباسی، نخست وزیر پاکستان گفت تحریم مقامات پاکستان یا کاهش بیشتر کمک نظامی آمریکا به این کشور، برای واشنگتن غیرسازنده خواهد بود.
 
روابط اسلام آباد - واشنگتن پس از آن رو به تیرگی نهاد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا ماه گذشته سیاست جدید کشورش را در قبال افغانستان اعلام و از پاکستان به علت تبدیل شدن به پناهگاهی امن برای عوامل هرج و مرج و ناآرامی از طریق پناه دادن به عناصر طالبان و دیگر افراطیون انتقاد کرد.
 
آمریکا پیشتر نیز کمک به پاکستان در آینده را به پیشرفت این کشور در زمینه مقابله با عناصر وابسته به شبکه حقانی مشروط کرده بود که واشنگتن مدعی است در پاکستان مستقر هستند و به گروه طالبان برای انجام دادن حمله‌های مرگبار در داخل افغانستان کمک می کنند. این در حالی است که پاکستان پناه دادن به افراطیون را تکذیب می کند و تاکید دارد در جنگ علیه تروریسم نقش بسزایی داشته و از سال 2001 تاکنون بیش از 60 هزار نفر در این راه قربانی داده است.
 
عباسی 58 ساله که ماه گذشته پس از حکم دیوان عالی پاکستان به برکناری نواز شریف از نخست وزیری، در این سمت قرار گرفت در مصاحبه با خبرگزاری رویترز تصریح کرد هرگونه تحریم هدفمند واشنگتن علیه مقامات اطلاعاتی و نظامی پاکستان به تلاش های ضد تروریسم آمریکا کمک نخواهد کرد. او در این مصاحبه که روز دوشنبه در اسلام آباد انجام شد گفت: « ما درحال جنگ علیه تروریسم هستیم و هر چیزی که باعث تضعیف تلاش های ما در این زمینه شود ، تنها به تلاش های آمریکا لطمه وارد خواهد کرد.»
 
مقامات آمریکایی به طور محرمانه می گویند آن دسته از مقامات پاکستان که با گروه های افراطی در ارتباط هستند با تحریم های هدفمند روبرو خواهند شد و گزینه های دیگری نیز از جمله کاهش بیشتر کمک به پاکستان با هدف تحت فشار قرار گرفتن این کشور به تغییر رفتار خود در دست بررسی است.
 
کمک های نظامی و غیرنظامی آمریکا به پاکستان در سال 2016 به کمتر از یک میلیارد دلار رسید. این در حالی است که کمک های نظامی و غیرنظامی آمریکا به پاکستان در سال 2011، سه میلیارد و 500 میلیون دلار بود. 
 
 
 
انتهای پیام/
 

واکنش نخست وزیر پاکستان به تحریم‌های آمریکا و کاهش کمک‌های نظامی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار