جشنواره ورزش های بومی؛

جشنواره های ورزشی بومی راهکار ترویج ورزش روستاها

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس با تاکید بر ضرورت توسعه فعالیت‌های ورزشی در روستا‌ها گفت: کمبود امکانات ورزشی در روستا از مهمترین دلایل کم رغبتی به فعالیت ورزشی است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ مجید کیان پورنماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی  با تاکید بر ضرورت توسعه فعالیت‌های ورزشی در روستا‌ها گفت: کمبود امکانات ورزشی در روستا یکی از مهمترین دلائل کم رغبتی به فعالیت ورزشی بوده و لازم است وزارت ورزش و جوانان و دیگر نهاد‌ها و دستگاه‌های مرتبط به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.

وی برگزاری جشنواره‌های ورزشی به ویژه ورزش‌های بومی و محلی را یکی از مهمترین راهکار‌های ترویج ورزش در روستا‌ها دانست و افزود: در روستا‌های کشور ورزش‌های بومی و محلی مشترک زیادی وجود دارد که هر کدام به تنهایی می‌توانند دستمایه جشنواره‌ها و مسابقات متنوعی در سطح روستا‌های کشور باشند.

نایب رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به کم هزینه بودن برگزاری بسیاری از ورزش‌ها به دلیل سادگی ذاتی آنان ادامه داد: شواهد نشان می‌دهد برگزاری اکثر ورزش‌های بومی و محلی به امکانات و تجهیزات خاصی نیاز ندارند و به همین دلیل نیز می‌توان جشنواره‌ها و مسابقات متنوعی را بر اساس ورزش‌های بومی مشترک به شکل سالانه در سطح ملی و منطقه‌ای برگزار کرد.

انتهای پیام/م

برگزاری جشنواره های ورزشی بومی راهکار ترویج ورزش روستاها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار