حجت‌الاسلام مهدوی ارفع:

باید فاصله بین تفسیر و عالم نهج‌البلاغه را روشن کنیم

حجت‌الاسلام مهدوی ارفع در همایش نهج‌البلاغه‌ای‌های اصفهان گفت: باید فاصله بین تفسیر نهج‌البلاغه را با عالم نهج‌البلاغه روشن کنیم و به موقع به تفسیر آن هم بپردازیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الاسلام حمیدرضا مهدوی ارفع عصردیروز در دومین اجتماع عظیم نهج‌البلاغه‌ای‌های اصفهان اظهار کرد: پیام غدیر این است که راه درست جز علی نیست و انقلاب اسلامی ماهیت و هویتی جز منطق علوی ندارد، اگر بتوانیم کسی را با امیرالمؤمنین آشنا کنیم حتماً مقدمه آشنایی او با انقلاب هم فراهم خواهد شد.

وی با اشاره به هدف برگزاری این گردهمایی افزود: دور هم جمع شدیم تا انگیزه بگیریم و کار خود را ضعیف ندانیم، تجدید قوا کرده و همت خود را بیشتر کنیم.

مبدع طرح « من نهج‌البلاغه می‌خوانم» تصریح کرد: آیا ثوابی سنگین و وزین تر از روشن‌تر کردن چشم و گوش یک انسان تاریک وجود دارد، همان‌گونه که در قرآن تأکید شده اگر کسی بتواند یک نفر را زنده کند مثل کسی است که همه انسان‌ها را زنده کرده است.

مهدوی ارفع خاطرنشان کرد: باید فاصله بین تفسیر نهج‌البلاغه را با عالم نهج‌البلاغه روشن کنیم و به موقع به تفسیر آن هم بپردازیم.

وی با اشاره به روایتی از امام علی (ع) یادآور شد: شرط تحول روحی انسان دو چیز عنوان شده است نخست اینکه گوینده و واعظ خودش اهل باشد و دوم اینکه شنونده هم اهل باشد؛ آنگاه است که سخن در میان آن‌ها اثر می‌کند اما مردم کوفه شنونده اهلی نبودند و سخنان امیرالمؤمنین در آن‌ها اثرگذار نبود.

این کارشناس مذهبی با بیان خاطره‌ای از شهید مطهری تأکید کرد: شهید مطهری(ره) در مقدمه سیری در نهج‌البلاغه نوشته‌اند که از کودکی این کتاب شریف را در کتابخانه پدرشان دیده بودند و حتی برخی از خطبه‌ها را حفظ بودند اما با عالم آن آشنا نبودند، پنج سال بعد از ورودشان به حوزه علمیه در اصفهان به تعبیر خودشان خداوند با نهج‌البلاغه آشنایشان می‌کند و دستشان را برای شناخت بیشتر با این کتاب می‌گیرد تا اندکی وارد عالم نهج‌البلاغه شوند اما از آن روز همیشه می‌گفتند که فهمیدم من و همه هم‌قطاران روحانی‌ام با نهج‌البلاغه بیگانه‌ایم و ای کاش کسی پیدا می‌شد و مارا با آن آشنا می‌کرد.

مهدوی ارفع در پایان خاطرنشان کرد: آن چیزی که ما را خسته نمی‌کند و ما را باانگیزه ثابت‌قدم نگه می‌دارد، آن است که امام علی (ع) به حارث فرمودند هر کس هر جا و هرزمان بمیرد لحظه مرگ مرا جلوی خود می‌بیند؛ پس اگر یک نفر را با نهج‌البلاغه آشنا کرده باشیم، حداقل می‌توانیم در آن زمان به چهره امام نگاه کنیم.

گفتنی است در پایان دومین گردهمایی نهج البلاغه ای های اصفهان از پوستر شهید شهبازی به عنوان شهید نهج البلاغه رونمای شد و از فعالان حوزه نهج البلاغه در شهرستان های اصفهان تقدیر به عمل آمد و مهدی جهاندار هم اشعاری را در وصف امام علی و عظمت نهج البلاغه قرائت کرد.

 

انتهای پیام/م

 

ماهیت انقلاب اسلامی جز منطق علوی نیست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.