مدیرکمیته امداد شهرستان اردکان؛

رشد ۱۱۰ درصدی پرداخت زکات در شهرستان اردکان

مدیرکمیته امداد شهرستان اردکان گفت: خیران و کشاورزان اردکانی در پنج ماهه نخست امسال ۱۱۰ میلیون تومان زکات پرداخت کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ یدالله مروتی مدیرکمیته امداد شهرستان اردکان گفت : با اشاره به اهمیت توجه به فریضه الهی زکات در دین مبین اسلام، بر ضرورت ترویج واحیای این واجب الهی خیران و کشاورزان اردکانی با پرداخت ۱۱۰ میلیون تومان زکات در پنج ماهه نخست سال ۹۶ رشد ۱۱۰ درصدی این فریضه الهی را در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رقم زدند.

مروتی افزود : نقش روحانیان را در تبلیغ و تبیین پرداخت فریضه الهی زکات مؤثر دانست و مبلغان و روحانیان با بیان مسائل اعتقادی و شرعی و آگاهی بخشی به کشاورزان می‌توانند به رشد زکات جمع‌آوری شده کمک کنند.

وی بیان داشت : مشارکت مردم اردکان در پرداخت صدقه نیز ۱۲ هزار و ۸۰۰ صندوق صدقه در این شهرستان نصب و توزیع شده است که خیران اردکانی در پنج ماهه نخست امسال ۲۵۰ میلیون تومان صدقه دادند.

مروتی افزود: طرح اکرام ایتام نیز از جمله طرح های مشارکتی می باشد که ۹۸ یتیم از حمایت ۸۶۶ حامی نیکوکار در قالب طرح اکرام ایتام برخوردار می باشد 128 میلیون تومان توسط این حامیان در پنج ماهه ابتدای سال جاری به ایتام تحت حمایت پرداخت شده است.

مدیر کمیته امداد شهرستان اردکان همچنین با بیان اینکه ۶۳۴ خیر اردکانی در طرح محسنین،حمایت از فرزندان نیازمند غیر یتیم،با این نهاد همکاری می کنند، گفت: ۷۴۹ خانواده تحت حمایت از خدمات کمیته امداد شهرستان اردکان استفاده می کنند و از این تعداد ۱۰۰ خانوار از حمایت مادی و معنوی حامیان در طرح محسنین بهره مند هستند، از ابتدای سال جاری تاکنون ۹۸ میلیون تومان از سوی نیکوکاران به این خانوارها کمک شده است.

انتهای پیام/ ی

مشارکت مردم اردکان در پرداخت صدقه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار