معاون استاندار سیستان وبلوچستان:

چابهار آماده صادرات محصولات کشاورزی ومعادن افغانستان به دنیا

چابهار آماده صادرات محصولات کشاورزی ومعادن افغانستان به دنیا است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بندر و منطقه آزاد چابهار بهترین موقعیت و فرصت برای صادرات و ترانزیت انواع محصولات کشاورزی(میوه تازه و خشکبار)، سنگ های قیمتی و سایر تولیدات معدنی افغانستان به دنیا  است.


علی اصغر میرشکاری در دیدار با والی ولایت قندهار افغانستان در چابهار افزود: امکانات و تجهیزات بندری و منطقه آزاد چابهار آمادگی لازم برای ترانزیت کالاهای افغانستان نظیر معادن و محصولات کشاورزی را دارد.


وی گفت: استان سیستان و بلوچستان از میلک تا چابهار بهترین، امن ترین و با صرفه ترین مسیر برای مبادلات اقتصادی سرمایه گذاران کشور افغانستانِ محصور در خشکی است.


وی بیان کرد: ایران همیشه افغانستان را به عنوان یک کشور دوست و همسایه می شناسد که مردم 2 کشور اشتراکات فرهنگی، مذهبی و اجتماعی زیادی با هم دارند.


وی گفت: سفر والی ولایت قندهار افغانستان به چابهار برای پیگیری مشکلات سرمایه گذاران افغان مقیم منطقه آزاد بسیار مفید خواهد بود.


معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان خواستار راه اندازی قرنطینه محصولات کشاورزی در مرز میلک زابل شد و افزود: آماده سازی امکانات، فعالیت سرمایه گذاران را چندین برابر می کند.


میرشکاری ادامه داد: مشکلات مطرح شده از سوی سرمایه گذاران افغان مانند صدور گواهینامه، اقامت پنج ساله، تردد سرمایه گذاران به سراسر کشور ایران و راه اندازی خط مستقیم کشتیرانی در چابهار پیگیری خواهد شد.


بازدید از مجتمع پتروشیمی و فولاد و طرح های تولیدی و اشتغالزایی منطقه آزاد چابهار از دیگر برنامه های والی قندهار در سفر به چابهار بود.

انتهای پیام/گ

صادرات محصولات کشاورزی ومعادن افغانستان به دنیا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار