فرماندار هشترود خواستار ثبت جهانی قلعه باستانی ضحاک را شد و گفت: ثبت جهانی این اثر نیز در جذب توریست تاثیر بسزایی دارد.

ثبت جهانی قلعه باستانی ضحاکبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛مستفید فرماندار هشترود در جلسه کار گروه گردشگری شهرستان هشترود گفت: وجود قلعه باستانی ضحاک که به تخت جمشید آذربایجان مشهور است، غار آهکی آقبلاغ، بقعه بایزید بسطامی، مساجد جامع تاریخی و وجود سد سهند در این شهرستان می تواند در جذب توریست و گردشگران تبریز2018 موقعیت خوبی داشته باشد.

وی خواستار ثبت جهانی قلعه باستانی ضحاک را شد و افزود: ثبت جهانی این اثر نیز در جذب توریست تاثیر بسزایی دارد.

مستفید افزود: 80 کیلومتر آزاد راه پیامبر اعظم(ص) از این شهرستان عبور می‌کند و قرار گرفتن این شهرستان در 6 کیلومتری آزاد راه پیامبر اعظم(ص) موقعیت خوبی دارد تا گردشگران بتوانند از مناطق دیدنی این شهرستان نیز دیدن کنند.

مستفید گفت: در روستاهای خالی از سکنه نیز هر سرمایه‌گذاری که بتواند خانه‌های قدیمی را با عنوان خانه‌های بومی گردی احداث کند حمایت خواهند شد.

وی افزود: در 6 ماهه اول امسال 16 پرونده با 95 نفر متقاضی وام، خود اشتغالی صنایع دستی به بانک‌ها معرفی شده‌اند و 12 پرونده متقاضی وام خود اشتغالی نیزبه صندوق کار آفرینی معرفی شده‌اند.

فرماندار شهرستان هشترود اظهار داشت: شهرستان هشترود ظرفیت‌های گردشگری بسیاری دارد که باید از این فرصت استفاده لازم را برد.

مستفید در ادامه با انتقاد از برخی افراد که با اخلاق و رفتار خود سرمایه‌گذار را فراری می‌دهند، خاطرنشان کرد: فرمانداری برخلاف آنان، با اخلاق و رفتار خوش برای ایجاد وحدت و همدلی و در راستای حمایت و جذب سرمایه‌گذاران و ایجاد اشتغال و مهم‌تر از آن برای رشد و توسعه منطقه گام برداشته و در این زمینه هیچگاه وحدت شکن نخواهد بود.

فرماندارهشترود در ادامه به نقش صنعت گردشگری در اشتغال مردم و پویایی جامعه تاکید کرد : امروزه در همه جای جهان از طریق صنعت گردشگری و جذب توریست درآمدزایی می‌کنند و این امر در هشترود نیز می‌تواند بخوبی اتفاق بیفتد.

 

انتهای پیام/ش

تاثیر بسزای ثبت جهانی قلعه ضحاک  در جذب توریست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.