رئیس مرکز حوادث دانشگاه علوم پزشکی زاهدان:

وقوع ۱۷۰۰ حادثه جاده‌ای در استان سیستان و بلوچستان

رئیس مرکز حوادث دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: سال گذشته یک هزار و 784 حادثه جاده‌ای درسیستان وبلوچستان رخ داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، رئیس مرکز حوادث دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: فاصله طولانی جاده‌های سیستان و بلوچستان و نبود استراحتگاه در این مسیر سبب خواب آلودگی راننده و در نهایت تصادف می‌شود به نحوی که سال گذشته ۱۷۰۰ حادثه جاده‌ای در استان رخ داده‌ است.


فریبرز راشدی افزود: مساحت استان سیستان و بلوچستان 11 درصد مساحت کل کشور را شامل می‌شود و حوادث جاده‌ای بیشترین آمار را در سطح استان دارد.


رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اشاره به فاصله 1100 کیلومتری شمال تا جنوب استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: نبود محلی برای استراحت رانندگان در مسیر جاده‌های استان منجر به بروز حوادث جاده‌ای به دلیل خستگی راننده می‌شود.
وی تاکید کرد: سال گذشته، یک هزار و 784 حادثه جاده‌ای در استان رخ داد که 2 هزار و 690 نفر به دلیل جراحت و صدمه در این حوادث به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی منتقل شدند. برنامه‌ریزی برای کاهش حوادث تنها متوجه یک نهاد و سازمان نیست؛ مسائل مربوطه در این زمینه در کمیته ایمنی راه‌ها مطرح شده و تصمیمات لازم اتخاذ می‌شود که بسیاری از سازمان‌های ذیربط مانند استانداری، هلال احمر و … در این کمیته حضور دارند.

راشدی افزود: نصب دوربین و آماده‌سازی استراحتگاه برای رانندگان در مسیر جاده‌ها از برنامه‌های کاهش حوادث جاده‌ای در سطح استان سیستان بلوچستان است. برخورد خودرو با حیوانات نیز از مسائل مطرح در کمیته بود که با پیگیری‌های انجام شده، در مسیر جاده کانال‌هایی در دست حفاری است تا حیوانات وارد جاده نشوند.

انتهای پیام/گ

تصادفات جاده ای سیستان وبلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار