طرح استراتژی مبارزه با فساد اداری به دفتر ریاست جمهوری ارائه خواهد شد

استفانی مک فیل رئیس بخش حاکمیت قانون یوناما با سرور دانش معاون دوم رئیس جمهور دیدار کرد.

طرح استراتژی مبارزه با فساد اداری به دفتر ریاست جمهوری ارائه خواهد شدبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، استفانی مک فیل رئیس بخش حاکمیت قانون یوناما با سرور دانش معاون رئیس جمهور دیدار و در رابطه با پلان ملی اصلاحات عدلی و قضایی، طرح استراتژی مبارزه با فساد اداری و نیز چگونگی همکاری نهاد های بین المللی در امور عدلی و قضایی با حکومت افغانستان، گفتگو کرد.

معاون رئیس جمهور در این دیدار، ضمن اظهار سپاس از همکاری بخش حاکمیت قانون یوناما و دیگر نهاد های بین المللی در امور عدلی و قضایی با حکومت افغانستان، بر هماهنگی بیشتر این نهاد ها با همدیگر و همکاری بیشتر شان با نهاد های عدلی و قضایی افغانستان تأکید کرد.

سرور دانش با اشاره به روند رو به رشد، اصلاحات در امور عدلی و قضایی در افغانستان، گفت که پلان ملی اصلاحات عدلی و قضایی در کابینه حکومت وحدت ملی تصویب شده است و نهاد های عدلی و قضایی نیز پلان تطبیقی شان را در این زمینه، آماده کرده اند. وی گفت که این سند تقنینی با مشوره بخش حاکمیت قانون یوناما و دیگر همکاران بین المللی در امور عدلی و قضایی تهیه و تنظیم شده است.

سرور دانش، در همین زمینه طرح استراتژی مبارزه با فساد اداری را نیز نهایت مهم و مؤثر خواند و گفت که در این طرح، محور های مبارزه با فساد اداری و نیز اولویت ها و میکانیزم مبارزه با فساد اداری به خوبی تشخیص و مطرح شده است.

وی بیان داشت که در همین راستا، برخی قوانین مرتبط با استراتژی مبارزه با فساد اداری مانند قانون معادن، قانون اشاعه و ثبت دارای ها، نیز در هفته های اخیر، در کابینه تصویب شده است.

معاون رئیس جمهور از بخش حاکمیت قانون یوناما و دیگر همکاران بین المللی در امور عدلی و قضایی خواست، که اگر در مورد طرح استراتژی مبارزه با فساد اداری کدام نظریاتی داشته باشند، آن را به صورت توحید شده به زود ترین فرصت ارائه کنند تا قبل از نهایی شدن کلی این طرح، از آن استفاده صورت بگیرد.

استفانی مک فیل رئیس بخش حاکمیت قانون یوناما نیز وعده سپرد که در خلال یک هفته، نظریات شان را در مورد طرح استراتژی مبارزه با فساد اداری، به دفتر معاون دوم ریاست جمهوری ارائه خواهد کرد.

رئیس بخش حاکمیت قانون یوناما، همچنین وعده سپرد که در بخش هماهنگی میان نهاد های بین المللی در امور عدلی و قضایی و همچنین چگونگی همکاری مؤثر آن ها با نهاد های عدلی و قضایی افغانستان، تلاش بیشتر خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار