ایجاد کرسی های شیعه شناسی و فقه شیعه در دانشگاه های معتبر جهان

قائم مقام مدیر حوزه های علمیه کشور از ایجاد کرسی های شیعه شناسی و فقه شیعه در دانشگاه های معتبر جهان خبرداد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت الاسلام والمسملین حبیب الله غفوری امروز دیدار با آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان در گفت وگو با خبرنگاران گفت:ایجاد کرسی های شیعه شناسی و فقه شیعه در دانشگاه های معتبر جهان از مهمترین برنامه های حوزه های علمیه برای پاسخگویی به نیازها در عرصه جهانی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین غفوری، با تاکید بر تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام تقلید، گفت: به همین علت حوزه، پاسخگویی به این مطالبات و نیازهای جامعه و بین الملل را در دستور کار قرار داده است.

وی همچنین با توجه به هجمه فرهنگی دشمن، رویکرد محسوس تبلیغی حوزه های علمیه در فضای مجازی با استفاده از ابزارهای روز برای پاسخگویی به نیازهای جامعه را بسیار مهم دانست و گفت : در این خصوص مرکزی با عنوان «آموزش های مهارتی» برای ساماندهی آموزشها در فضای مجازی در حوزه علمیه قم تاسیس شده است.

قائم مقام مدیر حوزه های علمیه کشور، از  ایجاد رشته های تخصصی در مدارس علمیه سطوح عالی کشور خبر داد و افزود :این امکان با پیشنهاد مدیریت حوزه های علمیه و تصویب شورای عالی حوزه های علمیه کشور، ایجادشد.
حجت‌الاسلام والمسلمین غفوری، تصریح‌کرد :این رشته ها شامل تفسیر، علوم حدیث، مشاوره دینی مذهبی، فلسفه، کلام، مهدویت، نهج البلاغه و گرایشهای مرتبط با این رشته هااست.

به‌گفته‌وی، با گسترش این رشته تخصصی تنوع بیشتری در ارائه آموزشها و همچنین بازدهی طلاب و روحانیان در حوزه های علمیه مضاعف خواهد شد.

وی اظهارداشت: با توجه به نیاز جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان و قشرهای مختلف مردم، رشته های تخصصی در کنار فقه و اصول که اساس کار حوزه های علمیه است ایجاد می شود.

 

انتهای پیام/م

 

ایجاد رشته های تخصصی در مدارس علمیه سطوح عالی کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.