رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس خبر داد؛

رشد سه برابری تولید دانه های روغنی در فارس

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: به دنبال رشد سه برابری کاشت و تولید دانه‌های روغنی مانند گلرنگ و کلزا در استان هستیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمد مهدی قاسمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در آیین تجلیل از کارمندان نمونه سازمان جهاد کشاورزی فارس گام برداشتن در مسیر خودکفایی کشور از واردات دانه‌های روغنی را ضروری خواند و گفت: به دنبال رشد سه برابری کاشت و تولید دانه‌های روغنی مانند گلرنگ و کلزا در این استان هستیم.

وی افزود: افزون بر پنج میلیارد دلار از اعتبارات کشور صرف واردات روغن می‌شود که می‌توان با گسترش کشت دانه‌های روغنی در این زمینه خودکفا شویم.

قاسمی ادامه داد: به دنبال گسترش گلخانه‌های ارزان قیمت و سبک هستیم و امیدواریم امسال در این حوزه گام‌های بلندی مانند ایجاد گلخانه در باغات استان برداشته شود.

وی با اشاره به خدمات سازمان جهاد کشاورزی فارس به کشاورزان در چرخه تولید گفت: برای ساماندهی وضعیت سم و کود فروشی‌ها با هدف تامین سلامت و استاندارد سازی محصولات اقدام‌های بسیار خوبی در چهار سال گذشته صورت گرفت و هم اینک هیچ کودی در بازار جز با مجوز وجود ندارد و همچنین سم فروشی‌ها نیز ملزم به داشتن مسئول فنی شده اند.

در این مراسم، از مدیران و کارکنان برتر سازمان جهاد کشاورزی استان فارس تجلیل و قدردانی شد.
انتهای پیام/ر

کاشت و تولید دانه‌های روغنی در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.