صدور کیفرخواست علیه سه ایرانی مقیم آمریکا به اتهام نقض تحریم‌های تهران

دادگاه کلیولند آمریکا علیه سه ایرانی به اتهام نقض تحریم‌های اقتصادی ایران، کیفرخواست صادر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سایت کلیولند دات کام؛ دادگاه فدرال کلیولند علیه سه شهروند ایرانی مقیم آمریکا به اتهام نقض تحریم‌های اقتصادی تهران با انتقال کالاهایی به ارزش چند میلیون دلار به ایران کیفرخواست صادر و این افراد را به نقض تحریم های اقتصادی تهران متهم کرد.

مقامات فدرال مدعی شدند این افراد کالاهایی را از آمریکا به کشورهایی مانند امارات متحده عربی و ترکیه انتقال داده و سپس بوسیله کشتی به ایران رساندند.

بر اساس این گزارش، در میان کالاهای فروخته شده به ایران برخی تجهیزات مربوط به صنایع نفت و گاز، انرژی و مواد نفتی نیز به چشم می خورد.

دادگاه کلیولند نام «محمد خضرایی شنیور»، «آرزو هاشم نژاد »، «پریسا محمدی»، و شرکت کانادایی «آی سی لینک اینداستریز» را به عنوان متهمان پرونده اعلام کرد. خضرایی و هاشم نژاد در کانادا زندگی می کنند. پریسا محمدی نیز شهروندی دو تابعیتی ایرانی-آمریکایی است که در کالیفرنیا اقامت دارد.

افراد نام برده به توطئه، جعل مدارک، قاچاق و نقض قانون بین‌المللی اضطرار اقتصادی در این پرونده متهم شدند. پرونده در ماه ژوئن تحویل دادگاه کلیولند داده شد؛ اما رسیدگی به آن تا هفته گذشته آغاز نشده بود تا پریسا محمدی 52 ساله در آمریکا بازداشت شد.

پریسا محمدی متهم است در بیش از 70 معامله بین سال‌های 2010 تا 2012 در ارتباط با ایران حضور داشته که بیش از 3 میلیون دلار ارزش‌گذاری شده است.

انتهای پیام/

دادگاهی در آمریکا علیه سه ایرانی به اتهام نقض تحریم‌های تهران کیفرخواست صادر کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار