شرکت بیش از 12 هزار نفر از فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها در طرح کارورزی

سرپرست اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی استان ایلام گفت: تا پایان امسال بیش از ۱۲ هزار نفر در بخش دولتی و خصوصی شاغل می‌شوند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام، در نشست کارگروه اشتغال تعهد اشتغال دستگاه‌های اجرایی بررسی و گزارشی از وضعیت طرح کارورزی در استان ارائه و وضعیت پرداخت تسهیلات خوداشتغالی نهادهای حمایتی بررسی و چند طرح جهت دریافت تسهیلات در قالب طرح تکاپو معرفی شد.

 

در این نشست آمار کارورزان ثبت‌نام شده در این طرح در استان تاکنون 12 هزار و 735 نفر اعلام شد.

 

محمدرضا مروارید استاندار ایلام در این نشست بر همکاری همه‌ی دستگا‌ها در به سرانجام رساندن طرح کارورزی تاکید و اظهار کرد: مصوبه برداشت ۱.۵ میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی را پشتوانه بسیار خوبی برای تولید و اشتغال است و همه دستگاه های استان باید با تمام توان پیگیر فراهم شدن تعهدات اشتغالی باشند و در این راستا نهایت تلاش خود را به کار گیرند.

 

وی با بیان اینکه بانک‌ها، با پرداخت تسهیلات به بخش خصوصی، می توانند زمینه را برای حضور سرمایه گذاران و افزایش رشد اقتصادی فراهم کنند، تصریح کرد:در مناطق کمتر برخوردار برای رسیدن به سطح میانگین کشوری باید تسهیلات بیشتر و با شرایط بهتری به سرمایه گذاران ارائه شود.

 

استاندار ایلام با تاکید بر فراهم کردن بسترهای لازم برای ایجاد اشتغال، اظهار کرد: سرمایه گذاری در این بخش منجر به کاهش مشکلات در سایر بخش ها و رونق و رشد اقتصای می شود. بنابراین باید همه مسئولان در این راستا به وظایف خود عمل کنند.

 

مروارید با اشاره به اجرا شدن طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی گفت: این طرح، علاوه بر دانش آموختگان دانشگاهی، کارفرمایان و واحدهای متقاضی جذب کارورز نیز مخاطبان اجرای این طرح هستند و باعث انتقال دانش از دانش آموختگان به واحدهای پذیرنده نیز می شوند.

 

وی افزود: پس از گزارش‌گیری از اطلاعات ثبت شده در سامانه، باید بر اساس یک سری شاخص‌ها، افراد حائز شرایط با در نظر گرفتن اولویت‌ها شناسایی و به میزان ظرفیت بنگاه‌ها و با در نظر گرفتن رشته تحصیلی فرد متقاضی از طریق وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به بنگاه اقتصادی مربوطه معرفی شوند.

 

در ابتدای این نشست شکرالله شیرخانی سرپرست اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی استان ایلام و دبیر کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان ایلام گفت: ۱۲ هزار و ۲۸۲ نفر تا پایان امسال در بخش دولتی و خصوصی شاغل می‌شوند که از این تعداد، 11 هزار و 374 نفر در بخش دولتی و 935 نفر نیز در بخش خصوصی است.

 

وی با بیان اینکه سهم شاغلان در استان ایلام به تفکیک بخش های اقتصادی در بخش خدمات 48 درصد، در بخش صنعت27 درصد و در بخش کشاورزی24 درصد است، تصریح کرد:از جمعیت 580 هزار نفری استان ایلام، 146 هزار نفر شاغل،  19 هزار نفر بیکار و 74 درصد نیز حقوق بگیر هستند.

 

سرپرست اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی استان ایلام با بیان این که گزارش اشتغال ثبت شده در سامانه رصد، امسال 794 مورد است، گفت: تعهد اشتغال بین دستگاه های اجرایی بر حسب تعامل با اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی صورت گرفته و دستگاه ها متعهد به اجرای آن هستند.

 

وی آمار ثبت نام واحدهای پذیرنده به تفکیک دستگاه اجرایی، 152 واحد و آمار کارورزان ثبت نام شده در سامانه کارورزی به تفکیک مدرک تحصیلی را 12 هزار و 735 نفر اعلام کرد.

 انتهای پیام/ع

اشتغال بیش از 12 هزار نفر در بخش دولتی و خصوصی در استان ایلام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.