همدان نیازمند 800 پرستار

رئیس نظام پرستاری استان از کمبود 800 پرستار درهمدان خبرداد.

همدان نیازمند 800 پرستاربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ زرینی، رئیس نظام پرستاری همدان با اشاره به اینکه برای دستيابي به استاندارد کشوری نیازمند 800 پرستارهستیم گفت: پرستاران همدان 9 ماه حقوق ومزایای خود را دریافت نکرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: با افتتاح بیمارستان‌های جدید برخی از نیروها اعلام کردند نمی توانند اضافه کاری داشته باشند .

وی با بیان اینکه افتتاح بیمارستان‌هایی نظیر سوختگی دربعثت تا مدت کوتاهی متوقف شده است، افزود:تا دریافت مجوزبرای جذب نیروی شرکتی و استخدامی نیازمند26  تخت دربیمارستان سوختگی بعثت هستیم.

رئیس نظام پرستاری همدان بیان کرد:2 هزار و 500 نفر ازپرستاران استان درگروه های پرستاری، بهیاری، اتاق عمل، هوشبری و فوریت های پزشکی فعالیت دارند.

 زرینی تاکیدکرد:یک‌هزار و 740 نفر از این افراد عضو نظام پرستاری همدان هستند و مابقی عضو نظام پرستاری شهرستان‌های تویسرکان، نهاوند و ملایر فعالیت دارند.

 وی با اشاره به نسبت پرستار به تخت در استان گفت: استاندارد این میزان در خاورمیانه 2/5 پرستار به تخت است که به طور میانگین در کشور 1/7 و در استان 1/1 پرستار به تخت را شامل می‌شود.

 وی با بیان اینکه برای رسیدن به میانگین کشوری 6 دهم درصد فاصله وجود دارد، افزود: در حال حاضر با این وضعیت 700 تا 800 نفر نیرو کمبود است تا به استاندارد کشوری برسیم.

 انتهای پیام/ ب

کمبود پرستار در همدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.