استاندار سمنان;

نرخ 97 درصدی جمعیت باسواد در استان سمنان

استاندار سمنان گفت : استان سمنان با نرخ 97.9 درصدی جمعیت باسواد جزو سه استان برتر در مقایسه با سایر استان‌ها در کشور است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، محمدرضا خباز استاندار سمنان در جلسه نهضت سوادآموزی استان سمنان گفت: استان سمنان با نرخ 97.9 درصدی جمعیت باسواد جزو سه استان برتر در مقایسه با سایر استان‌ها در کشور است.

 

وی با تأکید بر اینکه حوزه آموزش‌وپرورش در این استان تاکنون عملکرد خوبی را درزمینهٔ های مختلفی داشته است تصریح کرد : عملیات عمرانی، آموزشی، فرهنگی و مذهبی در شاخص‌های فعالیتی این نهاد مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

 

استاندار سمنان با بیان اینکه بی‌سوادی در استان سمنان ریشه‌کن می‌شود اذعان کرد: ارتقا سطح جمعیت باسواد استان سمنان یکی از اهداف مهم دولت در این استان است.

 

وی با اشاره به اینکه جمعیت نهضت سوادآموزی ازجمله طرح‌هایی است که برای ارتقا سطح علم و دانش در کشور تدوین و اجرا می‌شود گفت: این نهضت افراد میان‌سال بی‌سواد را برای کسب علم و دانش سامان‌دهی می‌کند.

 

خباز تصریح کرد: طرح‌های نهضت سوادآموزی در استان سمنان با رویکرد تقویت نقاط قوت و افزایش 100 درصدی نرخ باسوادی در استان سمنان اجرا می‌شود.

 

وی با اشاره به اقدامات آموزش‌وپرورش در این راستا بیان کرد: سوادآموزی و ارتقا سطح علمی در استان سمنان می‌تواند بسیاری از شاخص‌های فرهنگی را در استان تقویت کند.

 

استاندار سمنان با اشاره به برخی آسیب‌های اجتماعی یادآور شد: کسب علم و دانش برای کاهش آسیب‌های اجتماعی ازجمله اعتیاد، طلاق و سبک زندگی غلط غربی مؤثر است.


انتهای پیام / ه


برگزاری جشن باسوادی در استان سمنان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.