معاون سياسی و اجتماعی فرماندار يزد؛

آگاه‌سازی دانش‌ آموزان نسبت به پدیده شوم اعتياد

معاون سياسی و اجتماعی فرمانداريزد بر لزوم آگاه‌سازی دانش‌آموزان نسبت به اعتياد و پيامدهای سوء ناشی از آن تاكيد كرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ محمد علی جعفری معاون سياسی و اجتماعی فرماندار يزد بر لزوم آگاه‌سازی دانش‌آموزان نسبت به اعتياد و پيامدهای سوء ناشی از آن تاكيد كرد و گفت: بايد محتواهای آموزش پيشگيری از اعتياد متناسب با جامعه هدف و كاربردی ارائه شود.

 جعفری در اين جلسه با بيان اينكه مطابق با دستور العمل ها، جلسات شورای مبارزه با مواد مخدر در سطح شهرستان ها بايد به صورت ماهانه برگزار شود افزود: در چند ماه اخير اتاق فكری در اين راستا در سطح شهرستان راه اندازی شده تا به منظور دستيبابی به نتايج بهتر نسبت به گذشته دستوركار و نظرات خود را ارائه نمايد.

معاون سياسی و اجتماعی فرماندار يزد با مهم دانستن بحث پيشگيری در تمامی حوزه ها به ويژه پديده اعتياد اظهار داشت: در دو سال گذشته رويكرد شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان يزد مبتنی بر پيشگيری بوده در اين زمينه نقشه راه پيشگيری از اعتياد در سطح شهرستان تهيه و در آن شرح وظايف كليه دستگاه های اجرايی ذكر شده است.

وی با اشاره به اينكه در آينده نيز موضوع پيشگيری و آموزش در اولويت اين شورا است تصريح كرد: بايد نقاط قوت و ضعف طرح های پيشگيرانه در اين حوزه شناسايی و نسبت به رفع و يا تقويت آنها اقدام نمود.

جعفری با تأكيد بر ضرورت ارتقاء آگاهی نسل جوان خاطرنشان كرد: جامعه فرهنگیان و انجمن اولیاء و مربیان می توانند با آگاهی بخشی دانش آموزان و خانواده های آنان در پیشگیری ار شیوع این پدیده شوم، نقش بسزایی داشته باشند.

وی خواستار بهبود محتوای آموزش پيشگيری از اعتياد شد و تصريح كرد: بايد محتوای پيشگيری از اين پديده تهيه تا پس از موافقت شورای آموزش و پرورش شهرستان به صورت پايلوت در برخی از مدارس اجرا شود تا پس از بررسی نتايج به صورت عمومی در مدارس اجرايی شود.

معاون سياسی و اجتماعی فرماندار يزد در پايان ابراز داشت: آموزش های پیشگیری از اعتیاد باید مبتنی بر نیازهای جامعه هدف ارائه گردد در غیر اینصورت این آموزش ها نتيجه مورد انتظار نخواهد داشت.

 جلسه شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان يزد به رياست معاون سياسی و اجتماعی فرمانداری و مسئولين دستگاه های اجرايی عضو اين شورا تشكيل شد.

انتهای پیام/ ی

 ارتقاء آگاهی نسل جوان  نسبت به پدیده شوم اعتياد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.