یک نویسنده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

ناشران در قبال پخش کتاب مسئولیت قبول نمی‌کنند

مهدی رضایی گفت: ناشران در قبال پخش کتاب مسئولیت قبول نمی‌کنند و می‌گویند کار ما تنها انتشار کتاب است.

مهدی رضایی نویسنده، در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص مشکلات حوزه نشر در مقوله پخش کتاب گفت: مشکل اصلی در بحث تقاضای کتاب است. در اصل پخش‌کننده کتاب، آثار را در قالب شعر و داستان و هر اثر دیگری از انتشاراتی می‌گیرد و در بازار کتاب پخش می‌کند. پخش کتاب به نیاز بازار و ثبت سفارش کتابفروشی‌ها بستگی دارد.

وی افزود: متاسفانه ناشران در قبال پخش کتاب اصلاً مسئولیت قبول نمی‌کنند و می گویند کارم این است که تنها کتاب را منتشر کنم.

این نویسنده با اشاره به شباهت پخش‌کنندگان کتاب به سوپرمارکت‌ها اظهار کرد: در مراکز پخش کتاب هم مانند سوپرمارکت انواع و اقسام کالای مکتوب را می‌بینید. به هر حال مخاطب به برخی کتاب‌ها نیاز ندارد و بهتر بگویم خود آن کالای مکتوب قدرت جاذبه ندارد. این واقعیت را باید بپذیریم که اگر تمام مردم کتابخوان شوند و دنبال کتاب بروند، باز هم 80 تا 90 درصد مجموعه‌‌های شعر مخاطب ندارد. این آثار واگویه شاعر با خود است و مخاطب متوجه معنای آنها نمی شود.

رضایی ادامه داد: شعر امروز با آثار شاعران چند دهه پیش فرق می‌کند. به جای آنکه شعر برای مخاطب و به زبان عمومی گفته شود، از منظر روانشناسی فردی گفته می‌شود و به طور مسلم مخاطب کمتری دارد.


انتهای پیام/

 

نظر یک نویسنده درباره مجموعه اشعار امروز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.