مخالفت اتحادیه عرب با برگزاری همه‌پرسی جدایی منطقه کردستان عراق

شورای وزیران اتحادیه عرب امروز با انتشار بیانیه‌ای برگزاری همه‌پرسی جدایی منطقه کردستان عراق را رد کرد.

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از القدس العربی، شورای وزیران اتحادیه عرب، امروز با اکثریت آراء بیانیه رد همه‌پرسی جدایی منطقه کردستان عراق را که قرار بود 25اُم سپتامبر برگزار شود، صادر کرد.

احمد جمال، سخنگوی وزارت خارجه عراق گفت  شورای وزیران اتحادیه عرب همه پرسی جدایی منطقه کردستان عراق را به دلیل مغایرت با قانون اساسی این کشور رد کرد.

وی افزود شورای وزیران برای حمایت از وحدت و یکپارچگی عراق که عامل اصلی برقراری آرامش و صلح در منطقه است با برپایی همه پرسی مخالفت کردند؛ زیرا تهدید یکپارچگی عراق از قدرت این کشور در مقابله با داعش می کاهد.

روز گذشته، پارلمان عراق برگزاری همه پرسی جدایی منطقه کردستان عراق را رد کرد و از حیدرالعبادی، نخست‌وزیر این کشور خواست تدابیر لازم را برای حفظ وحدت عراق به کار گیرد.

قرار بود مردم مناطق کُردنشین اربیل، سلیمانیه و دهوک در همه پرسی شرکت کنند و نظر خود را در ارتباط با جدایی این مناطق از عراق آزادانه اعلام کنند، اما دولت عراق با برپایی همه پرسی مخالفت کرد و آن را مغایر با قانون اساسی این کشور که در سال 2005 تصویب شد، دانست.

همچنین ترکیه برگزاری همه پرسی در عراق را رد کرد و رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور این کشور گفت حفظ وحدت سرزمین عراق، به افزایش صلح و امنیت در منطقه می انجامد.

انتهای پیام/ 

 

اتحادیه عرب با برگزاری همه‌پرسی در عراق مخالفت کرد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار