سرپرست صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی اصفهان اعلام کرد

حضور ۳۰ استان در نمایشگاه ملی صنایع دستی اصفهان

سرپرست صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان از حضور ۳۰ استان در نمایشگاه ملی صنایع دستی اصفهان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،جعفر جعفرصالحی عصر امروز در مراسم افتتاحیه هجدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی اصفهان اظهار داشت: امروز در اصفهان شهر جهانی صنایع دستی و فرهنگ و هنر تمدن ایران زمین، شهر خلاق صنایع دستی و بزرگ شهر موزه جهان اسلام از جنس فرهنگ با معیارها و المان‌هایی سرشار از تنوع فرهنگی از سراسر اقلیم ایران زمین خوانی گسترانیدیم.

وی افزود: این خوان فرهنگی که ما گسترانیدیم برای صاحبان خرد بسیار جای تعمق و تأمل دارد.

سرپرست صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان تصریح کرد: امروزانجمنی شکل گرفت تا چراغی را در حوزه عرضه و فروش بازرگانی صنایع دستی روشن نماید همچنین امیدواریم این چراغ روشن شده در حوزه اشتغال و اقتصاد پاسخی باشد به سخنان گرانقدر مقام معظم رهبری در سال اقتصاد مقاومتی.

وی پیرامون آنکه در سال جاری گردشگری و صنایع دستی دو اولویت مهم سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است در ادامه گفت: در سال جاری گردشگری و صنایع دستی دو رکن اساسی فعالیت های این سازمان در زمینه اشتغال‌زایی است.

 جعفرصالحی افزود: به دلیل انسجام و وحدت میان مسئولان، مردم و هنرمندان شعار اقتصاد مقاومتی طبق گفته مقام معظم رهبری به قطع تحقق پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به دغدغه مسئولان شهر اصفهان در ارتباط با میراث فرهنگی و صنایع دستی گفت: اتاق بازرگانی و ارشاد و همه ارگان ها به این اشتراک رسیده‌اند که باید به فرهنگ این مرز و بوم اهمیت داد تا در آینده از ما نام خوب یاد کنند.

سرپرست صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان اظهار داشت: به واسطه شرایط مثبتی که میان دانشگاهیان و ارگان‌ها و هنرمندان در زمینه میراث و صنایع دستی اصفهان وجود دارد می‌توانیم به شعار اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال جامه عمل بپوشانیم.

وی پیرامون نکات حائز اهمیت این نمایشگاه گفت: از نکات حائز اهمیت این نمایشگاه حضور صددرصدی تمامی استان‌ها است که جا دارد صاحب نظران و صاحب هنران در خصوص حوزه بازرگانی صنایع دستی به تعمق و تأمل بپردازند.

جعفر صالحی تصریح کرد: حضور 150 غرفه صنایع دستی، وجود تنوع بالا در میان آثار، حضور پررنگ شهرستان‌های استان اصفهان، حضور صنایع دستی روستایی و عشایری استان اصفهان، حضور فعال اساتید دانشگاه هنر اصفهان و برگزاری کارگاه آموزشی در حوزه بازرگانی که با حمایت گروه اقتصاد دانشگاه هنر صورت گرفته است از دیگر نکات حائز اهمیت این نمایشگاه است.

وی با بیان اینکه اصفهان سکان صنایع دستی کشور و جهان است گفت: باید فکر رویدادهای صنایع دستی باشیم چرا که اصفهان با ادعای اینکه یک سوم صنایع دستی جهان را تولید می‌کند لازم است آموزش‌ها در زمینه تولید، ترویج و ساخت صنایع دستی با بالاترین استانداردها به هنرمندان ارائه دهد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.