چگونه آرزوهای آسیایی الاهلی بر باد رفت

سایت ارم نیوز امارات با تحلیل دیدار تیم های الاهلی و پرسپولیس،اشتباهات تاکتیکی تیم عربستانی را عامل شکست این تیم دانست.

به گزارش خبرنگاردنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان در پی شکست 3-1 تیم الاهلی عربستان مقابل پرسپولیس در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، سایت اماراتی «ارم نیور» با انتشار یادداشتی به تحلیل دلایل شکست این تیم متمول پرداخت.
در این گزارش که با عنوان«چگونه الاهلی رویای آسیایی خود را در برابر پرسپولیس ایران از دست داد؟» منتشر شده است، می خوانیم:

تیم الاهلی عربستان روز سه شنبه در ورزشگاه محمد بن زاید باشگاه الجزیره در ابوظبی با عملکرد ضعیف و شکست تلخ 3-1 مقابل پرسپولیس ایران و حذف در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، هواداران خود را متعجب کرد تا از فینال استفاده کند.

الاهلی نمایش ضعیفی نشان داد که هوادارانش را شوکه کرد و رویاهایشان را برای کسب قهرمانی آسیا از دست داد و با عملکردی از رقابت های قهرمانی قاره ای حذف شد.

در گزارش زیر، شبکه "ارم نیوز" دلایل از دست رفتن رویاهای آسیایی الاهلی مقابل پرسپولیس را بررسی می کند:


اشتباهات ربروف؛

الاهلی بهای اتکا و اعتماد به سرگئی ربروف، مربی فعلی خود را که جایگزین کریستین گراس مربیگری سوئیسی شده، را پرداخت.

ربروف در بسیاری از باشگاه های اروپایی، از جمله تاتنهام و وستهام انگلیس بازی کرده و بازیکن منحصر به فردی بوده اما به عنوان سرمربی تجربه ای ندارد. تنها تجربه او در دینامو کیف بوده ،که او طی 3 سال دو بار موفق به کسب عنوان قهرمانی در لیگ شده است

امضای قرارداد با ربروف اوکراینی از هر جهت یک ماجراجویی بوده است. به خصوص از آنجایی که او هیچ تجربه قبلی در فوتبال جهان عرب و عربستان ندارد ،بنابراین نیازبه زمان بیشتری برای سنجیدن تجربه اش دارد.

جای تعجب نیست که ربروف مرتکب اشتباهات فنی شود که حذف تیمش را در پی داشته باشد، در راس این اشتباهات استفاده از سیستم -2-4-4، بود که تناسبی با توانایی های عمر السومه، بهترین گلزن این تیم، نداشت. علاوه بر این، استفاده از یک بازیکن دفاعی مانند تیسیر الجاسم، در جلو، باعث تضعیف تیم شد بخصوص تیمی که دفاعی است.
عماد الحوسنی، ستاره عمانی و مهاجم سابق الاهلی است،در تحلیل دو دیدار رفت و برگشت الهلی و پرسپولیس ، به شدت از ربروف انتقاد کرد و او را به دلیل عملکرد فنی ضعیف و تعویض های بی فایده،مسئول این شکست دانست.

الحسینی تاکید کرد که الاهلی بزرگتر از توانایی های ربروف است. مربی بزرگی مانند رامون دیاز آرژانتینی باید استخدام شود.

 جایگزین و تجدید قوا:

لیگ قهرمانان آسیا ثابت کرد که الاهلی به وضوح نیازمند تغییرات در بعضی از خطوط است.

این تیم به طور واضح در خط هافبک و مرکز، و همچنین قلب مشکل دارد، علاوه بر این، تیم از یک خط دفاع و حمله بسیار کندی رنج می برد.

دفاع لرزان:

الاهلی از دفاع متزلزلی رنج می برد که به طور واضح در فصل گذشته مشخص شد، جایی که این تیم قهرمانی در رقابت های لیگ را از دست داد و این تیم عربستان از فقدان سرعت در خط دفاعی متناسب با سطح رقبای خود رنج می برد .

یک مهاجم سرعتی مانند گادوین منشا قبل از پایان مسابقه برای پرسپولیس به میدان آمد و بازی را به سود تیم ایرانی به تعادل کشاند.

اكرم عبدالعزیز، مربی تیم طائی عربستان در مصاحبه ای با "ارم نیوز" گفت:الاهلی از مدافعان کند رنج می برد، و به همین از لیگ قهرمانان وداع کرد.
او توضیح داد که الاهلی بهای عدم تجدید قوا در طول آخرین دوره را پرداخت ، به خصوص اینکه سن تیم بالا است.

جانشینی برای السومه:

الاهلی باید جایگزینی برای عمر السومه مهاجم سوری خود را پیدا کند، به ویژه این که عقب نشینی او، الاهلی را از قدرت تهاجمی اش دور کرد.

تیم نیازمند مهاجم جوانی است که بتواند در نوک پیکان خط حمله قرار بگیرد، به ویژه اینکه السومه از خستگی بدنی ناشی از فشار بازی و حضور در تیم ملی سوریه رنج می برد.


انتهای پیام/

تحلیل یک سایت عربی درباره دلایل شکست الاهلی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۶ ۲۳ شهريور ۱۳۹۶
خدارو شکر
آخرین اخبار