«دعوت مردی که راست می گفت» روایت داستانی از ماجرای مباهله

کتاب «دعوت مردی که راست می گفت» روایت داستانی از ماجرای مباهله است که برای مخاطب کودک نوشته شده است.

 ابراهیم حسن بیگی نویسنده در گفتگو با خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛یکی از مباحثی که به نظرم می رسید هیچ داستانی درباره آن کار نشده ماجرای مباهله است.
وی گفت:علارقم اینکه بیشتر به عنوان نویسنده بزرگسال و رمان نویس شناخته می شوم؛ بخشی از کتاب هایم برای مخاطب کودک و نوجوان است .از دهه هفتاد کتاب های با مخاطب کودکی نوشته ام که عمدتا گرایش های مذهبی داشتند، مثلاکتابهایی درباره واقعه کربلا، داستان کودکی پیامبر، داستان کودکی امام حسین(ع)،داستان حضرت آدم،داستان زندگی حضرت عبدالعظیم‌ و کمیل،همچنین در بخش بزرگسال رمان محمد(ص)،قدیس و رمان نشانه که قرار است چاپ شود.به هر حال بخشی از آثار من را کتاب های حوزه کودک و نوجوان تشکیل می دهد.
حسن بیگی اقزود:پیامبر اکرم(ص) فرازهای بسیار مختلف و متنوعی در زندگیشان هست که ما امروز به عنوان تاریخ اسلام در رمان یا داستان کودکان به آن می پردازیم.یکی از مباحثی که به نظرم می رسید هیچ داستانی درباره آن کار نشده است و در قالب داستان برای بچه ها این واقعه گفته نشده است،واقعه مباهله بود که سال گذشته نوشته شد و انتشارات جمکران آن را چاپ کرد.
وی تصریح کرد:در حال حاضر کتابی در دست نوشتن ندارم اما در رابطه با کتاب هایی که زیر چاپ هستند و امسال منتشر می شوند؛ یک رمان مذهبی است با گرایش زندگی حضرت ابراهیم که اساسا مفهوم توحید و خداشناسی در آن برجسته شده کتابی است به نام نشانه که قرار است توسط انتشارات قدیانی چاپ شود.همچنین یک مجموعه 12 جلدی داستان پیامبران برای کودکان نوشته شده است که الان در مرحله تصویرگری است که ان شاء الله امسال توسط انتشارات جمکران منتشر می شود.
حسن بیگی در پایان گفت:یکی دیگر از آثار که آخرین کاری است که نوشتم رمانی برای نوجوانان است به نام"روایتی ساده از چند ماجرای پیچیده" که به مسائل قبل انقلاب می پردازد و نگاهی به دوران ستمشاهی می اندازد که به پیروزی انقلاب منجر می شود که قرار است توسط انتشارات سوره مهر منتشر شود. به این دلیل که رمان مناسبتی با 13 آبان دارد و آن جا ختم می شود صحبتی بود که تا 13 آبان منشر و مراسم رونمایی آن گرفته شود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.