رئیس فدراسیون ژیمناستیک:

نیاز اصفهان به دو سالن اختصاصی ژیمناستیک

رئیس فدراسیون ژیمناستیک گفت: اصفهان نیاز به دو سالن اختصاصی ژیمناستیک دارد و مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه، قول مساعد برای ایجاد خانه ژیمناستیک داده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،زهرا اینچه درگاهی دیشب در نشست خبری با اصحاب رسانه که در هیأت ژیمناستیک استان اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: در دو ماهی که ریاست فدراسیون را بر عهده گرفته‌ام، تلاش داشته‌ام به وظایف و مسؤولیت‌های محوله متعهدانه عمل کنم.

وی افزود: از ابتدای حضورم در فدراسیون، بحث تغییرات به طور کامل مطرح شده بود و تغییر چارت سازمانی و تشکیلات فدراسیون در دستور کار قرار گرفت.

رئیس فدراسیون ژیمناستیک با بیان اینکه فدراسیون در گذشته به صورت سنتی اداره می‌شد، تصریح کرد: 80 سال از عمر رشته ژیمناستیک سپری می‌شود و در این مدت به حداقل شکوفایی رسیده است و با ادامه این روند، تا 820 سال دیگر هم جلو نخواهیم رفت.

وی با تأکید بر تغییر ساخناری ژیمناستیک ایران، یادآور شد: در این راستا تصمیم گرفتیم از کشورهای دیگری که در این رشته جهش داشته‌اند، الگوبرداری کنیم که در بین کشورهای اروپایی، انگلیس مدنظر قرار گرفت.

درگاهی با بیان اینکه کشورهایی که مهد ژیمناستیک دنیا هستند، مدنظر قرار نگرفتند، بیان داشت: انگلیس 20 سال قبل جایگاهی در ژیمناستیک دنیا نداشت اما با برنامه‌ریزی صورت گرفته، در حال حاضر به یکی از قدرت‌های برتر دنیا مبدل شده است و ما باید بررسی کنیم چگونه به این رشد سریع دست پیدا کردند.

به گفته درگاهی، ژیمناستیک از 6 زیر مجموعه هنری زنان و مردان، ترامپولین، آکروژیم، ایروبیک و ژیمناستیک برای همه تشکیل شده و در تلاش هستیم هر کدام از این رشته‌ها به مینی فدراسیون تبدیل شده و فرآیند اختصاصی خودشان را داشته باشند.

این مقام مسؤول با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در فدراسیون متذکر شد: پس از چند سالی که برگزاری اردوهای تیم ملی با وقفه مواجه شده بود، تمرینات تیم ملی از سر گرفته شد و ورزشکاران ما آماده شرکت در مسابقات آسیایی می‌شوند.

وی ادامه داد: اعزام نشدن ورزشکاران به مسابقات برون مرزی موجب شده بود انگیزه در بین ورزشکاران کاهش پیدا کند اما با شروع اردوهای تیم ملی، زمینه دوباره فعالیت برون مرزی برای ورزشکاران فراهم خواهد شد.

درگاهی با اشاره به برگزاری مسابقات انتخابی هنری پسران در رده جوانان و بزرگ‌سالان، خاطرنشان کرد: پس از برگزاری مسابقات انتخابی، در نهایت 18 نفر برای اردوی تیم ملی جوانان و 11 نفر برای اردوی تیم ملی بزرگ‌سالان دعوت شدند؛ با توجه به کم بودن حجم فعالیت‌های سال‌های گذشته، ورزشکاران فرصتی برای کسب مدال نداشتند.

رئیس فدراسیون ژیمناستیک با بیان اینکه تیم ملی جوانان برای کسب سهمیه المپیک آماده می‌شود، تصریح کرد: با توجه به اینکه فرصت زیادی از دست رفته، امیدی به کسب سهمیه المپیک توکیو نداریم اما به گرفتن سهمیه در المپیک 2024 امیدوار هستیم و در این راستا برنامه‌ریزی زیادی داریم که عملیاتی خواهد شد.

این مقام مسؤول به تأسیس مدارس قهرمانی ژیمناستیک در کشور اشاره داشت و گفت: طی دو سال، 5 مدرسه و طی دو سال بعد از آن، ده مدرسه در کشور ایجاد خواهد شد و مربیان خانم و آقا با درجه مربیگری بالا، در استان‌ها مستقر می‌شوند و به آموزش ورزشکاران و مربیان می‌پردازند که در این طرح هم مربیان استانی و هم ورزشکاران ارتقا پیدا می‌کنند و امیدهای ما برای کسب سهمیه المپیک 2024، از این طرح پرورش پیدا می‌کنند.

وی به برگزاری دوره مربیگری درجه یک اشاره داشت و یادآور شد: طی 9 سال گذشته، دوره درجه یک مربیگری نداشته و مربیان ما سال‌ها درجا زدند اما در پائیز امسال در نظر داریم دوره درجه یک مربیگری را برگزار کنیم.

درگاهی با بیان اینکه مسؤولیت دشواری را برعهده گرفته است، اظهارکرد: سابقه حضور 41 ساله در رشته ژیمناستیک را داشته و شناخت خوبی از جامعه این رشته دارم؛ با کسی سند همکاری نبسته و تعارفی نخواهم داشت و حاضر نیستم شایسته سالاری را فدای تعارفات کنم؛ ضمن اینکه به هیچ گروه و دسته‌ای منسوب نیستم و اعلام کرده‌ام در فدراسیون به روی همه باز است.

وی با بیان اینکه رشته هنری تغدیه کننده سایر رشته‌های ژیمناستیک است، گفت: شعار فدراسیون جهانی، همه با هم ژیمناستیک است و تمام شاخه‌ها برای ما اهمیت دارد، البته رشته هنری با پیچیدگی‌های زیادی همراه است و کسب مدال آسیایی هنری، معادل مدال المپیک است.

رئیس فدراسیون ژیمناستیک با اشاره به دیدارش با مدیرعامل فولاد مبارکه بیان داشت: طی صحبتی که داشتیم، مدیرعامل فولاد مبارکه قول مساعد برای ایجاد دومین خانه ژیمناستیک اصفهان را داد زیرا این شهر نیاز به دو سالن تخصصی دارد.

 

انتهای پیام/م

 

امیدی به کسب سهمیه المپیک توکیو نداریم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.