دلایل کناره روی پنجمین استاندار خراسان جنوبی؛

آنچه با استاندار پنجم خراسان جنوبی بر استان گذشت

سید علی اکبر پرویزی پنجمین استاندار خراسان جنوبی بود که روز گذشته بیست و دوم شهریور ماه 96 سکان اداره خراسان جنوبی را به محمد مهدی مروج الشریعه داد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ سید علی اکبر پرویزی پنجمین استاندار خراسان جنوبی در تاریخ ششم تیرماه 95 از سوی هیأت دولت به عنوان استاندار خراسان جنوبی انتخاب شده و روز گذشته در تاریخ بیست و دوم شهریور سمت استانداری خراسان جنوبی را به محمد مهدی مروج الشریعه سپرد.

سید علی اکبر پرویزی بیش از یک سال استانداری خراسان جنوبی را برعهده داشت و در طی این مدت گرچه اقدامات و فعالیت های شایسته ای انجام داده است اما باز هم شاهد کارهای نیمه تمامی هستیم که نیاز به توجه ویژه دارد.

آنچه پنجمین استاندار خراسان جنوبی در جمع اصحاب رسانه می گوید


پرویزی هشتم شهریور در آیین تجلیل از خبرنگاران حوزه دولت استان گفت: هیچ کاری را بدون خواسته مردم دنبال نکرده و نمی کنم و تا زمانی که دروغ گویی، عدم راستگویی، مخفی کاری، نفاق و دورویی در حوزه های اجرایی و عمومی کشور کم هزینه باشد وضعیت به همین منوال خواهد بود.


وی به قدرت بالای رسانه ها در پیشبرد اهداف یک کشور اشاره کرد و افزود: رسانه با حرکت در مسیر افکار عمومی و مدیریت آن می تواند کودتایی علیه کشورهای قدر و بزرگ ایجاد کند، از این رو باید کمک کنید تا فضای کشور را به سمت تعامل مثبت به پیش ببریم.


استاندار پیشین خراسان جنوبی گفت: هر کاری که تاکنون انجام شده یا در حال انجام قرار دارد خواسته مردم بوده است.


اقدامات مثبت پنجمین استاندار خراسان جنوبی


 حل 70 تا 80 درصدی مشکل ۴۰ ساله اراضی موسوی و صدور 867 سند از این اراضی،اخذ مجوز کمیسیون ماده ۶۲ برای نیروگاه زغال سوز طبس که به گفته پرویزی وزیر نیرو با نامه رسمی تعهد خود را در این مورد اعلام کرده است و سرمایه گذاری سه هزار میلیارد تومانی در زغال سنگ طبس ،مطالعه انتقال آب از دشت آهنگران وتخصیص اعتبار ،مشخص شدن پیمانکار راه آهن خراسان جنوبی، از جمله اقدامات مثبت پنجمین استاندار خراسان جنوبی است.


برخی از وعده های داده شده پرویزی در خراسان جنوبی


تأمین زمین مسکن مددجویان کمیته امداد، واگذاری تسهیلات و کمک های اعتباری به مرزنشینان ، بخشودگی جرائم و کارمزد وام های کشاورزان و دامداران، شکایت از بانکی که بالاتر از حد مصوبه شورای پول و اعتبار سود بانکی اخذ کند،از جمله وعده ها و سخنانی است که هنوز عملی نشده و یا پنجمین استاندار خراسان جنوبی فرصت عملی کردن را پیدا نکرده است.

اصرار بر تدام حضور پرویزی بر مسند استانداری خراسان جنوبی


اگرچه جمعی از فعالان سیاسی و شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان واعتدال گرایان استان در نامه ای به رئیس جمهورخواستار تداوم حضور سید علی اکبر پرویزی استاندار خراسان جنوبی در این استان شدند اما این تلاش ها بی فایده بود.


شاید بتوان یکی از دلایل تغییر سمت استاندار خراسان جنوبی را نارضایتی مردم ولایتمدار این استان دانست.


اسفند ماه سال گذشته بود که اظهارات پرویزی استاندار پیشین خراسان جنوبی در زمینه ی رقص محلی موجی از نارضایتی را در مردم و مسئولان استانی ایجاد کرد تا جایی که طلاب حوزه علمیه طی دو روز تحصن،خواستار عزل پرویزی شدند که با نزدیک شدن انتخابات این کار به تأخیر افتاد و روز گذشته در جلسه هیأت دولت محمد مهدی مروج الشریعه متولد نیشابور این بار سکانداری خراسان جنوبی را بر دست گرفت و باز هم خراسان جنوبی در آروزی داشتن استانداربومی ناکام ماند.
انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار