آسیب شناسی عزاداری ها با حضور مسئولان شازند

در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان شازند با حضور مسئولان آسیب‌های عزاداری بررسی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان شازند با حضور مسئولان در دفتر امام جمعه این شهرستان و با دستور کار برنامه ریزی و هماهنگی برنامه‌های ماه محرم و صفر و اتخاذ تدابیر لازم برای آسیب‌های عزاداری در این شهرستان برگزار شد.

حجت الاسلام موسوی رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان شازند وامام جمعه این شهرستان گفت: نگاهی جدید و همه جانبه به تحریف‌ها و بدعت‌ها و زدودن آن‌ها گامی موثر در ایجاد و گسترش عزاداری خالصانه و صحیح در جامعه است.

عظیمی دبیرشورای فرهنگ عمومی شهرستان شازند در این جلسه به برخی از آسیب‌های عزاداری از قبیل استفاده موسیقی در مداحی‌ها و استفاده از اشعارنامناسب و اجرا و برگزاری عزاداری‌های نامتعارف اشاره کرد.

عظیمی اضافه کرد: در میان حوادث و وقایع تاریخ اسلام حادثه عاشورا حادثه عظیمی در ابعاد تاریخی، سیاسی، عرفانی و عاطفی است که اثری عمیق در تارو پود فرهنگ عمومی مردم داشته و نباید به انحراف کشیده شود.

درادامه جلسه میرزایی فرماندارشهرستان شازندو نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی هم گفت: بهتراست آسیب‌های خاصی که درجامعه وجود دارد با استفاده از افرادصاحب نظر و کار تحقیقاتی وعلمی  آسیب شناسی شوند.

انتهای پیام / ج


جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان شازند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.