محرومیت روستاهای شاوور شوش از آب آشامیدنی

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی گفت: 38 روستا در بخش شاوور این شهرستان فاقد آب آشامیدنی هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید راضی نوری، نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه 38روستا در بخش شاوور فاقد آب آشامیدنی هستند بیان کرد: بحران‌ها در شوش حاصل بی توجهی به نیازها و مشکلات کوچکی است که درحال حاضر به شکل مزمن و بحران نمایان شده است.

وی با ابراز نارضایتی از اقدام نکردن فوری در رابطه با حل مشکل بی آبی در روستاهای بخش شاوور اذعان داشت: 38 روستا در بخش شاوور فاقد آب آشامیدنی هستند، به طوری که مردم این روستاها با درجه حرارت تابستان جاری 15 روز متوالی فاقد آب بودند.
نوری تصریح کرد: آلودگی آب به دلیل فرسودگی شبکه، شکستگی لوله‌ها و کمبود امکانات آبرسانی با تانکر توسط اداره آب فاضلاب روستایی شهرستان شوش وضعیت معیشتی در روستاهای بخش شاوور را با بحران مواجه کرده است.
نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی به بررسی معضل برق پرداخت و اظهار داشت: شبکه انتقال و توزیع برق در شوش فول بار است و گنجایش توسعه شبکه را ندارد به طوری که دو ترانس انتقال برق به دلیل فشار بالا از مدار خارج شد.
این مقام مسئول گفت: تابستان امسال مردم شوش با بحران برق و نوسان برق روبرو شدند.
سید راضی نوری افزود: در جریان باز کردن دریچه سد دز و کرخه و طغیان رودخانه‌ها در فروردین 95، 20روستا دچار سیلاب شدند.
وی بیان کرد: زیرساخت‌های شهرستان مانند جاده حاشیه آهوشت و تعداد 15سیل بند در بخش شاوور دچار تخریب شد عدم توجه مسوولان اجرایی در خصوص اصلاح و ترمیم این زیر ساخت‌ها مردم را در زمستان پیش رو با مشکل مواجه خواهد کرد.
نوری با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته، جذب اعتبارات و فراهم کردن شرایط حل این مشکلات خاطرنشان کرد: مشکل آب و برق روستایی پیگیری و اعتباراتی اختصاص داده شده است ولی برطرف شدن این معضلات نیاز به اقدام جهادی دستگاه‌های اجرایی دارد.
این نماینده در مجلس این انقلاب را پرچم دار دفاع از محرومین عنوان کرد و بیان داشت: بی توجهی به خواسته‌ها و نیازهای مردم زمینه ساز بحران در استان خوزستان است که تبعات اجتماعی و امنیتی جبران ناپذیری را به همراه خواهد داشت.
انتهای پیام/گ

روستاهای شاوور فاقد آب آشامیدنی هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.