رویترز خبر داد:

افزایش ۳ درصدی بهای نفت

قیمت نفت در جریان معاملات هفته گذشته بیش از ۳ درصد افزایش یافت و بالاترین درصد رشد هفتگی از پایان ماه جولای تاکنون را تجربه کرد.

افزایش ۳ درصدی بهای نفتبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به دنبال پیش بینی افزایش تقاضا برای نفت و از سرگیری تدریجی فعالیت پالایشگاه ها در آمریکا، قیمت نفت برنت دیروز افزایش یافت و بزرگترین رشد قیمت هفتگی از اواخر ماه جولای تاکنون را تجربه کرد.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) این هفته پیش بینی کرد تقاضا برای نفت در سال ۲۰۱۸ افزایش یابد. اوپک همچنین نشانه هایی از کاهش شکاف بین عرضه و تقاضا را مورد اشاره قرار داده و این نشان می دهد که توافق کاهش تولید در حال کمک کردن به مهار مازاد عرضه در بازار است.

بعد از گزارش اوپک، آژانس بین المللی انرژی نیز با انتشار گزارشی اعلام کرد که مازاد عرضه جهانی نفت به لطف تقاضای قوی در اروپا و آمریکا و همچنین کاهش تولید کشورهای عضو و غیر عضو اوپک در حال کاهش است.

گین مک گیلیان، مدیر بخش تحیقات بازار موسسه تردیشن انرژی در استمفورد گفت: برای اینکه این قیمت های بالا در بازار تداوم داشته باشد، باید تقاضای قوی ادامه داشته باشد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات دیروز با ۱۵ سنت، معادل۰.۲۷ درصد رشد به ۵۵ دلار و ۶۲ سنت رسید. قیمت نفت برنت برای سومین هفته متوالی رشد داشت و افزایشی بیش از ۳.۱ درصدی را تجربه کرد که بالاترین درصد رشد هفتگی از پایان ماه جولای تاکنون است.

قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا در پایان معاملات دیروز بدون تغییر در رقم ۴۹ دلار و ۸۹ سنت باقی ماند. قیمت نفت خام آمریکا رشد هفتگی حدودا ۵ درصدی را تجربه کرد که بالاترین رشد هفتگی در طی حدود ۲ ماه گذشته بود.

آمارهای تعداد سکوهای حفاری نفتی آمریکا نشان داد که شرکت های انرژی این کشور در هفته گذشته بیشترین کاهش تعداد سکو را از ماه ژانویه تاکنون داشته اند.

انتهای پیام/

رشد ۰.۲۷ درصدی قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات دیروز 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار