دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی مطرح کرد:

اجرای طرح تعیین قیمت بلیت برای سفرهای اربعین

اسعدی سامانی گفت:شرکت های هواپیمایی برای جلوگیری از برهم خوردن شرایط بازار تصمیم گرفتند، برای پروازهای نجف و بغداد در ایام اربعین حسینی، سقف نرخ بلیت را تعیین کنند.

اجرای طرح تعیین قیمت برای سفرهای اربعینبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  به نقل از شبکه خبر، مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی اظهار کرد: سال های گذشته برخی از فروشندگان بلیت هواپیمایی از استقبال بیش از حد مردم برای سفر به عتبات عالیات در ایام اربعین سوء استفاده کرده و بلیت ها با را نرخ بیشتری به زائران می فروختند.

وی در ادامه افزود: امسال نیز شرکت های هواپیمایی، برای جلوگیری از برهم خوردن شرایط بازار تصمیم گرفتند، برای پروازهای نجف و بغداد در ایام اربعین حسینی، سقف نرخ بلیت را تعیین کنند.

اسعدی سامانی بیان کرد: علی‌رغم اینکه نرخ پروازهای خارجی تابع عرضه و تقاضا است ولی شرکت های هواپیمایی برای اینکه سهمی در این برنامه زیارتی داشته باشند، سقف نرخی را برای پروازهای نجف و بغداد در مقطع زمانی 13 تا 22 آبان ماه در نظر گرفتند.

اسعدی سامانی در ادامه تصریح کرد: بر اساس این طرح، بلیت رفت و برگشت تهران- نجف- تهران و تهران- بغداد - تهران؛ یک میلیون و 200 هزار تومان، بلیت رفت و برگشت مشهد - نجف- مشهد و مشهد- بغداد- مشهد؛ یک میلیون و 500 هزار تومان تعیین شده است. این رقم برای مسیرهای یک طرفه نصف مبلغ اعلام شده در نظر گرفته شده، که 25 درصد از تعرفه تعریف شده بین المللی کمتر است .

وی با بیان اینکه امسال هم همانند سال‌های گذشته علاوه بر فرودگاه امام خمینی (ره) و مشهد، 15 فرودگاه در سراسر کشور در این ایام به نجف و بغداد پرواز خواهند داشت، گفت: نرخ بلیت در همه شهرها به غیر از مشهد، با تهران یکسان است.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی تاکید کرد: برخی از شرکت های هواپیمایی در حال حاضر طبق برنامه، امکان فروش بلیت برای این مسیرها را دارند ولی بقیه شرکت های هواپیمایی و دفاتر آژانس طرف قرارد داد با این شرکت ها از 20مهرماه به بعد، پس از برنامه ریزی و ارائه لیست پروازهای خود، اقدام به فروش بلیت می کنند.

وی درباره جلوگیری از به‌وجود آمدن بازار سیاه و بالابردن نرخ فروش توسط دلالان یادآور شد: بهتر است زائران اربعین بلیت خود را فقط از طریق شرکت های هواپیمایی و دفاتر آژانس طرف قراد داد با این شرکت ها تهیه کنند. ولی در صورت مواجهه با فروش بلیت بالاتر از نرخ مصوب می توانند شکایت خود را در قسمت رسیدگی به شکایات سایت سازمان هواپیمایی اقدام کنند. از طرفی خودِ شرکت های هواپیمایی نیز مسئولانی برای رسیدگی به تخلفات احتمالی تعیین کرده اند. همچنین از طریق سایت انجمن شرکت های هواپیمایی امکان راستی آزمایی بلیت نیز وجود دارد.

انتهای پیام/

15 فرودگاه در سراسر کشور در ایام محرم به نجف و بغداد پرواز خواهند داشت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار