«خاطرات پاییزی» راهی جشنواره تورین ایتالیا شد

«خاطرات پاییزی» هشتمین حضور جهانی خود را در جشنواره فیلم تورین ايتاليا تجربه می‌کند.

«خاطرات پاییزی» راهی جشنواره تورین ایتالیا شدبه گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از مشاور رسانه‌ای فیلم «خاطرات پاییزی»؛ این فیلم به کارگردانی علی فخرموسوی و تهیه‌کنندگی سیدامیر سیدزاده از ایران و ویکتور ویلهلم از جمهوری چک که سال گذشته در اوکراین تولید شده بود، پس از موفقیت در جشنواره بین‌المللی فیلم کلکته، هشتمین حضور جهانی خود را در جشنواره فیلم تورین ايتاليا تجربه می‌کند. 

این فیلم که اولین تولید مشترک سینمای ایران و جمهوری چک و اوکراین است در جشنواره تورين که به نام روز فیلم‌ساز شناخته مى‌شود در تاریخ 24 اکتبر در سینما گرینویچ تورین به نمايش در خواهد آمد.

این جشنواره که با شعار فیلم‌سازان متفاوت از سراسر جهان برگزار می‌شود، شاهد به رقابت نشستن فیلم‌سازان مختلفی از ایتالیا، فرانسه، روسیه و دیگر کشورهاست.

لازم به ذکر است که هفته گذشته فیلم سینمایی «خاطرات پاییزی» موفق شد جایزه بهترین فیلم بلند جشنواره بین‌المللی فیلم کلکته (AIFF) را از آن خود کند.

AIFF جشنواره‌ای است که هر سال در هشت بخش در شهر کلکته هند برگزار می‌شود. هدف این جشنواره شناساندن فیلم‌های دنیا به سینمای هند و تلاش برای تولیدات مشترک است. این جشنواره امسال با حضور فیلم‌هایی از یازده کشور جهان از سوم سپتامبر به مدت هفت روز در سینماهای شهر کلکته برگزار شد و فیلم «خاطرات پاییزی» تنها نماینده سینمای ایران در جشنواره کلکته امسال بود که جایزه بهترین فیلم بلند این دوره از جشنواره را به خود اختصاص داد.

«خاطرات پاييزى» عاشقانه‌ای ضد جنگ است كه در سکوت کامل خبری و با عوامل اروپایی در مرز اوکراین و اسلوواکی فیلمبرداری شده است.

این فیلم قصه دختری را به تصویر می‌کشد که خانه و خانواده‌اش مورد حمله و تجاوز گروه‌های تروریستی قرار گرفته است؛ او که آواره‌گی، نابینایی و حتی از دست دادن قدرت تکلم را تجربه می‌کند در نهایت می‌تواند آرامش و عشق را در گوشه‌ای دیگر از دنیا در کنار مردمی که خود آسیب دیده از جنگ هستند، بیابد.

در فیلم «خاطرات پاییزی» نازنین احمدى شاهپورآبادى بازيگر نقش اول زن، در كنار بازيگران مطرح اروپاى شرقى ايفاى نقش مى‌كند.

این فیلم در جدول اکران گروه هنر و تجربه قرار دارد و بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در پاییز اکران خواهد شد.

دیگر عوامل این فیلم عبارتند از: مدیر فیلمبرداری: دیمیتری ویشنیاک، مدیر صداگذاری: نیک استریلِسکی، تدوین: الکسانددر نِدبایف، طراح لباس: آلِنا زاویدیوسکا، طراح صحنه: رُسلان پیساچِنکو، طراح چهره‌پردازی: گریم: کاترینا ستارُوُیتووا، موسیقی متن: رُمان کروتین، انتخاب بازیگر: ویکتوریا لینهارتووا، مشاور رسانه‌ای: مریم قربانی‌نیا.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.