پیش بینی صادرات 70 هزار تن پیاز از خراسان شمالی به کشورهای خارجی

مدیر تنظیم بازار محصولات و نهاده های سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت پیش بینی می شود : امسال 70 هزار تن پیاز از استان به کشور های دیگر صادر شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ حضرتقلی حیدری مدیر تنظیم بازار محصولات و نهاده های سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با اشاره به اینکه سال گذشته پیاز از استان خراسان شمالی به 12 کشور صادر شد،افزود: امسال پیش بینی می شود 125 هزار تن پیاز در این استان تولید شود که در مقایسه با سال گذشته 2 هزار تن افزایش خواهد داشت.

حیدری سطح زیر کشت پیاز در استان را 2 هزار و 800 هکتار عنوان و اظهار کرد: برداشت پیاز در استان خراسان شمالی از اوایل مرداد ماه در شهرستان های مانه و سملقان، اسفراین و بجنورد آغاز شده که تا پایان مهرماه ادامه دارد.

وی تصریح کرد: پیاز یکی از محصولات اساسی زراعی با کیفیت عالی،مرغوب،پاک و ارکانیگ در استان است که با ارقام زرد یا طلایی، قرمز و سفید در استان برداشت می شود.

حیدری با اشاره به قیمت پیاز در این استان گفت: امسال قیمت پیاز مناسب است و پیش بینی می شود مصرف کننده و تولید کننده از این وضعیت رضایت داشته باشند.

مدیر تنظیم بازار محصولات و نهاده های سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی اظهار کرد: هم اکنون پیاز درجه یک هر کیلویی 15 هزار ریال به فروش می رسد و احتمال کاهش قیمت این میزان تا 12 هزار ریال هم وجود دارد.

گفتنی است: خراسان شمالی 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که سالانه بیش از دو میلیون و 500 هزار تن انواع محصول زراعی، باغی و دامی در آن تولید می شود.

انتهای پیام/آ

2 هزار و 800 هکتار سطح زیر کشت پیاز در استان خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.