معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل استان همدان؛

با اطمینان از سامانه " 141 " کمک بگیریم

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان از پاسخگویی شبانه‌روزی سامانه ۱۴۱ به مردم در راستای اطلاع از آخرین وضعیت راه‌های استان خبر داد.

با اطمینان از سامانه به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مصطفی پناهنده اظهار داشت: این سامانه به همراه اپلیکیشن ویژه تلفن های همراه نسخه اندروید آماده ارائه اطلاعات به کاربران است.

وی افزود: به منظور ایجاد ارتباط میان کاربران راه و مسئولان این حوزه از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای سامانه جامع اطلاع رسانی " 141" شامل سه بخش گويا، پيامك و بخش پایگاه اطلاع رساني تهیه شده است.

پناهنده یکی از اهداف راه اندازی این سامانه را جلوگیری از ترافیک و اتلاف زمان در سفر عنوان و خاطرنشان کرد: مخاطبان و كاربران پس از برقراري ارتباط با سامانه از طريق تلفن از خدماتی چون آگاهی از آخرین وضعیت ترافیکی و جوی، اطلاع از محدودیت های تردد وسایل نقلیه در محورها توسط بخش گويا و اپراتوری مطلع می شوند.

وی ابراز داشت: كاربران اين بخش هم چنین می توانند برای دریافت مسیر و مسافت بهینه بین شهری از طریق شماره گیری کد مخابراتی قدیم شهرهای مبدا و مقصد به شکل گویا و مکتوب از طریق نمابر، ارتباط با اپراتور و ارائه پیشنهادها و انتقادات بهره مند شوند.

پناهنده بیان کرد: در بخش پيامك سامانه جامع اطلاع رساني141 خدماتی از قبیل، دریافت مسیر و مسافت بهینه از طریق ارسال یک پیام حاوی نام شهر مبدا و مقصد به شماره پیامک1000141 ، دریافت مسیر و مسافت بهینه از طریق ارسال یک پیام حاوی کد مخابراتی قدیم شهرهای مبدا و مقصد به شماره پیامک 1000141 به طور مثال : 0511*021 و دریافت آخرین وضعیت جوی ترافیکی با ارسال عدد 141به شماره پیامک 100014 به کاربران ارائه می شود.

این مسئول تصریح کرد: علاوه بر این در بخش پایگاه اطلاع رسانی این سامانه خدماتی چون وب سایت http://www.141.ir نرم افزار کاربردی تلفن همراه 141 ،بخش دریافت دریافت سوال، انتقاد و پیشنهاد، صندق پیامک 2000141، بخش دریافت انتقاد و پیشنهاد سامانه گویای 141 ، رایانامه (ایمیل) info@nrmc.ir مهیا شده است.

معاون حمل و نقل این اداره کل اذعان داشت: در حال حاضر از سوی دفتر فناوری اطلاعات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای نسخه موبایلی سامانه 141 ویژه سیستم عامل های اندروید به شکل رایگان برای استفاده عموم مردم فعال است.

پناهنده افزود: نسخه موبایلی سامانه 141 با قابلیت های نظیر نمایش دوربین های نظارتی بر روی نقشه ، نمایش نقشه گرافیکی ترافیک راه ها، نمایش آخرین تصاویر یک دوربین نظارتی خاص، نمایش آخرین تصاویر ترافیکی مرتبط با یک کریدور خاص، نمایش اطلاعیه ها و اخبار مرکز مدیریت راه ها، دریافت و ارسال نظرات کاربران آماده ارائه به کاربران است.

گفتنی است، مرکز مدیریت راه‌های استان همدان همچنین در تمامی فصول به شکل روزانه از طریق رسانه‌ها به ویژه رادیو آخرین وضعیت محورهای مواصلاتی را به مردم اطلاع می‌دهد.

انتهای پیام/ د 

پاسخگویی شبانه‌روزی سامانه ۱۴۱ به مردم استان همدان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.