شرط فعالیت معادن دشت نظیر

معادن دشت نظیر تا پایان امسال به فعالیت خود در غرب استان ادامه می‌دهند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، حجت الاسلام محمدعلی تقوی فرد رئیس کل دادگستری استان مازندران گفت: سه معدن دشت نظیردر غرب استان تا پایان سال ۹۶ به صورت موقت و برای تهیه مصالح شن و ماسه، تا مهیا شدن دو معدن پل ذغال و سرن به فعالیت معدنی خود با رعایت تمام مقررات حفاظت محیط زیست، ادامه خواهند داد.


وی افزود: ارتباطات سازمانی ادارات صنعت، معدن و تجارت، منابع طبیعی و محیط زیست در خصوص بحث معادن غرب مازندران، از وضعیت خوبی برخوردار نیست و این عدم هماهنگی، نتایج نامطلوبی را برای مسئولین و مردم در پی داشته که باید برای بهبود این وضعیت چاره اندیشی شود.


رئیس شورای حفظ حقوق بیت المال مازندران با بیان این مطلب که محیط زیست و صنعت از اهمیت بالایی در استان برخوردار هستند، تاکید کرد: باید با اولویت حفظ محیط زیست، توجه ویژه به حوزه صنعت و معدن نیز مد نظر قرار گیرد.


حجت الاسلام تقوی فرد وضعیت جغرافیای منطقه و محیط آبی و آبزیان را از جمله موارد حائز اهمیت در خصوص معادن دشت نظیر اعلام کرد و افزود: در رابطه با بحث آبزیان با هرگونه تخلف بدون اغماض، برخورد قانونی خواهد شد.


رئیس کل دادگستری مازندران ادامه داد: سازمان همیاری و شهرداری‌های مازندران باید تا ۲۸ اسفندماه ۱۳۹۶ دو معدن پل ذغال چالوس و سرن تنکابن را برای بهره برداری مصالح ماسه‌ای آماده نماید و در هر صورت اعم از مهیا شدن معادن پل ذغال و سرن یا عدم مهیا شدن این دو معدن به هر دلیل، بهره برداری از معادن دشت نظیر از تاریخ ۲۸ اسفندماه ۱۳۹۶ ممنوع خواهد بود.


وی افزود: دستگاه سنسور جهت آزمایش و سنجش میزان آلودگی پساب خروجی واحد‌های معدنی دشت نظیر تا یک ماه آینده توسط معادن مربوطه خریداری، نصب و تحویل محیط زیست خواهد شد و هر ماه سه بار، میزان آلودگی آب رودخانه سمارود مورد سنجش اداره محیط زیست نوشهر قرار خواهد گرفت.


حجت الاسلام تقوی فرد همچنین از تعهد اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان نسبت به امر نقشه برداری و تهیه نقشه دشت نظیر طی مدت یک ماه با هزینه معادن دشت نظیر خبر داد.


دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مازندران، فرماندار نوشهر، مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان مازندران، رییس سازمان حفاظت محیط زیست مازندران و مدیرعامل سازمان همیاری و شهرداری‌های استان مازندران نیز در این جلسه به بیان نظارت خود در خصوص موارد مطروحه در جلسه پرداختند و این تصمیمات مورد توافق تمام حاضرین و مورد تعهد سازمان همیاری شهرداری ها، صنعت، معدن و تجارت و حفاظت محیط زیست استان و شهرستان قرار گرفته است.


انتهای پیام/ع


ادامه فعالیت معادن دشت نظیر تا پایان سال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار