مرکل: آلمان روابط اقتصادی با ترکیه را کاهش می‌دهد

به دنبال تیره‌تر شدن روابط برلین و آنکارا و بازداشت اتباع آلمانی در ترکیه، آنگلا مرکل از کاهش روابط اقتصادی دو کشور خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از نشریه پولیتیکو، «آنگلا مرکل»، صدراعظم آلمان در مصاحبه با یک روزنامه آلمانی اعلام کرد که قصد دارد روابط اقتصادی این کشور با ترکیه را در اقدامی برای اعمال فشار بر آنکارا به منظور آزادی شهروندان آلمانی بازداشت شده در این کشور، کاهش دهد.

او در این خصوص اعلام کرد: «ما باید روابط اقتصادی با ترکیه را کاهش دهیم و پروژه های در دست اجرا را هم با دقت و نظارت بیشتری به پیش ببریم. برلین همه توان خود را به کار می گیرد تا ترکیه را مجبور کند اتباع بازداشت شده آلمانی را آزاد کند. ترکیه در چند مورد این اقدام را سخت کرده است. به عنوان مثال مقامات وزارت امور خارجه آلمان نتوانستند با «دنیز یوشل»، خبرنگار ترکیه ای-آلمانی که در ماه فوریه در آنکارا بازداشت شد، ملاقاتی داشته باشند.»

در ماه های اخیر روابط میان برلین و آنکارا پس از آنکه آلمان به ترکیه‌ای‌های ساکن این کشور اجازه برگزاری گردهمایی در حمایت از همه پرسی ترکیه را نداد، تشدید شد. ترکیه هم در پاسخ، به قانونگذاران آلمانی اجازه نداد از پایگاه هوایی اینجرلیک در شهر آدانا بازدید کنند و با سربازان آلمانی دیداری داشته باشند. در ادامه این تنش‌ها، برلین تصمیم گرفت نیروهای خود را از پایگاه هوایی اینجرلیک خارج کند.

تنش ها میان آلمان و ترکیه اوایل ماه ژوئیه شدیدتر هم شد؛ زیرا آنکارا یک فعال حقوق بشری اهل آلمان به نام «پیتر اشتویدتنر» را به همراه 5 نفر دیگر با اتهام کمک به یک گروه تروریستی بازداشت کرد. آلمان هم متعهد شد که در سیاست برلین در قبال آنکارا بخصوص درباره برنامه های سرمایه گذاری و اقتصادی دو کشور تجدید نظر کند.

آنگلا مرکل اوایل ماه جاری میلادی هم اعلام کرده بود که ترکیه نباید یکی از اعضای اتحادیه اروپا باشد. وی گفته است که درباره لزوم قطع مذاکرات پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا با شرکای اروپایی خود مذاکره خواهد کرد.

بر اساس اعلام رسانه های آلمان، در حال حاضر حدود 54 شهروند آلمانی در بازداشت ترکیه به سر می برند. از این تعداد 12 نفر آنها زندانیان سیاسی هستند. آلمان که محل زندگی حدود 3 میلیون ترک است در طول تاریخ روابط خوبی با کشور ترکیه داشته است. ترکیه هم در طول این سالها یک شریک تجاری خوب برای آلمان و همینطور یک مقصد گردشگری مناسب برای شهروندان آلمانی بوده است.


انتهای پیام/

مرکل از کاهش روابط اقتصادی آلمان با ترکیه خبر داد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار