نخستین بار در استان اصفهان:

صدور مجوز بهره برداری استاندارد پارک بازی برای شهرداری گرگاب

مجوز بهره برداری استاندارد پارک بازی برای نخستین بار در استان اصفهان برای شهرداری شهر گرگاب از توابع شهرستان شاهین شهر و میمه صادر شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،کارشناس مجموعه های تفریحی اداره کل استاندارد استان اصفهان ا گفت: مجوز بهره برداری استاندارد برای 2 زمین بازی مستقر در پارک ها توسط شهرداری گرگاب از سوی این اداره کل صادر شده است.

مریم اسماعیلیان با بیان اینکه وسایل و تجهیزات بازی، مشمول مقررات استاندارد اجباری است، اظهار کرد: با پیگیری هایی که ازسوی شهرداری گرگاب انجام شد، برای 2 مجموعه پارک بازی نشاط و کودک این شهر مجوز استاندارد صادر شد.

این کارشناس گفت: نشان استاندارد برای مجموعه های تفریحی و پارک های بازی با توجه به ایمن سازی، بازرسی های صورت گرفته و آزمون های مربوط به تجهیزات و کفپوش ها صادر می شود.

اسماعیلیان افزود: به عنوان مثال باید آزمون ' ارتفاع سقوط بحرانی ' (HIC) برای کفپوش ها انجام شود و ارتفاع سرسره ها در حد استاندارد باشد تا مجوز بهره برداری استاندارد برای آنها صادر می شود.

وی درباره سایر شهرهای استان اصفهان توضیح داد: اقدام های زیادی از سوی شهرداری ها بویژه کلانشهر اصفهان برای ایمن سازی پارک های بازی شده اما تا کنون فقط شهرداری گرگاب موفق به اخذ نشان استاندارد شده و سایر شهرداری ها باید پیگیری بیشتری در این زمینه داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: هنوز در برخی از شهرها شاهد استفاده از تجهیزات غیر استاندارد در پارک های بازی مانند سرسره های فلزی با ارتفاع زیاد و در زمین خاکی و تاب های گهواره ای ( چند نفره) هستیم که تذکرهای لازم در این زمینه به شهرداری ها داده شده هرچند هنوز تعدادی از آنها برای جمع آوری این تجهیزات اقدامی نکرده اند.

اسماعیلیان در پاسخ به سوالی درباره تله سیژ و تله کابین اصفهان نیز گفت که اقدام های لازم برای اخذ مجوز استاندارد آنها در حال انجام است.

 

انتهای پیام/م

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار