برگزاری مانور مقابله با آلودگی نفتی دریای خزر در نوشهر

مانور مقابله با آلودگی‌های نفتی و تجسس و نجات در دریای خزر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، سیاوش رضوانی مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران در حاشیه برگزاری مانور، هدف از اجرای مانور را افزایش توانمندی کارکنان بنادر برای مقابله با آلودگی‌های دریایی اعلام کرد و افزود: مانور جستجو و نجات دریایی و مقابله با آلودگی نفتی در دریای خزر در راستای اجرایی شدن پروتکل آمادگی، واکنش و همکاری منطقه‌ای در مبارزه با سوانح آلودگی نفتی برگزار شد.


وی با بیان اینکه بهره گیری از تجربیات اجرای مانور، سبب مدیریت بهتر برای رفع آلودگی‌ها خواهد شد، افزود: این مانور به منظور پیشگیری، کنترل و مقابله با آلودگی نفتی وبا هدف حفظ محیط زیست دریایی و حفاظت از منابع آبزیان در چارچوب کنوانسیون‌های بین المللی و مطابق با استاندارد جهانی برگزار شد.


رضوانی گفت: این اداره با برخورداری از شناور‌های تندرو، ایمن و مجهز و لایروب‌های پیشرفته در مواقع لزوم اقدام به برگزاری چنین مانور‌هایی می‌کند و در مواردی به حادثه‌دیدگان کشتی‌ها و همچنین در موقع بروز آلودگی نفتی، خدمات ارائه کرده است.


مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران با بیان اینکه مانور مقابله با آلودگی‌ها همزمان با روز گشت دریانوردی هرساله در هشتم مهرماه برگزار می‌شود افزود: به دلیل تقارن ماه محرم، این مانور امروز برگزار شده است.


انتهای پیام/ع


مانور مقابله با آلودگی نفتی دریای خزر در نوشهر برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.