مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان مطرح کرد

رشد ۶۲ درصدی میزان تخلیه و بارگیری کالاهای غیرنفتی در بندر چابهار

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: میزان تخلیه و بارگیری کالاهای غیرنفتی در ۵ ماه نخست سال جاری در بندر چابهار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۶۲ درصدی را نشان می‌دهد.

رشد ۶۲ درصدی میزان تخلیه و بارگیری کالاهای غیرنفتی در بندر چابهار به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، بهروز آقایی مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: با هدف‌گذاری و بازاریابی‌های مستمر، رشد چشمگیر جذب کالا در حوزه‌های غیرنفتی و کانتینری در بندر چابهار حاصل شده که بر این اساس عملکرد تخلیه و بارگیری کانتینری در 5 ماه نخست سال جاری در بندر چابهار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 105 درصد رشد داشته است.

وی افزود: میزان تخلیه و بارگیری کالاهای غیرنفتی در این مدت در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد 62 درصدی را نشان می‌دهد و برای اولین بار از ابتدای امسال 20 درصد کالاهای کانتینری به صورت مستقیم از مبدا کشورهای اقیانوس هند با 6 فروند کشتی وارد بندر چابهار شده است.

وی همچنین از پهلوگیری کشتی حامل دومین محموله تجهیزات زیرساختی خارجی خریداری شده برای طرح توسعه بندر "شهید بهشتی" چابهار در این بندر خبر داد و افزود: تجهیزات وارد شده کنونی که شامل 13 دستگاه انواع تجهیزات مدرن تخلیه و بارگیری با 29 دستگاه کانتینر 40 فوتی شامل 4 دستگاه ریچ استاکر، 8 دستگاه امتی استاکر و یک دستگاه لیفتراک 20 تنی است.

آقایی ادامه داد: این تجهیزات نقش اساسی و مکمل را در عملیات بندری ایفا می‌کند به نحوی که استفاده از زیرساخت‌های کلان ایجاد شده بندری در فاز اول طرح و توسعه بندر شهید بهشتی چابهار در جذب بار و کالا و تسریع در فرآیندهای تخلیه و بارگیری را میسر می‌سازد.

مدیرکل بنادر سیستان و بلوچستان افزود: با توجه به نگاه ویژه رهبر معظم انقلاب و دولت به توسعه سواحل مکران و بندر چابهار به عنوان محرک توسعه محور شرق و استان‌های جنوب شرق کشور، امروز با پیگیری سازمان بنادر و تامین پارت دوم محموله تجهیزات تخلیه و بارگیری به ارزش 4 میلیون یورو گام اساسی دیگری در مسیر بهره‌برداری هر چه سریعتر از این طرح ملی برداشته شده و امکان ارائه خدمات مناسب به صاحبان کالا و خطوط کشتیزانی در چابهار فراهم شده است.

انتهای پیام/ع

تخلیه و بارگیری کالاهای غیرنفتی در بندر چابهار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار