نوسانات آب و هوایی در کردستان بالا است

مدیرکل هواشناسی کردستان گفت: نوسان آب و هوایی در منطقه ما بسیار بالا است ووفق دادن با چنین شرایطی برای کشاورزان سختی‌های خاص خود را دارد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛محمدطالب حیدری مدیرکل هواشناسی کردستان شامگاه یکشنبه در جلسه بررسی کاهش مخاطرات بخش کشاورزی استان کردستان که با حضور جمعی از مسوولان دستگاه‌های ذیربط در سنندج برگزار شد، گفت: ما بارش پاییزه موثر را به حداکثر 20 میلیمتر در بازه زمانی 10 روزه می‌دانیم، اگر در بازه زمانی 10 روز حداکثر 20 میلیمتر بارش اتفاق بیفتد براساس آن چیزی که در هواشناسی کشاورزی ایران گفته می‌شود رطوبت لازم برای سبزشدن محصولات دیم فراهم می‌شود.

مدیرکل هواشناسی کردستان اظهار داشت: براساس آماری که هواشناسایی استان دارد این وضعیت در نیمه اول آبان اتفاق می‌افتد و در 50 درصد موارد در استان در 15 روز اول آبان ماه حداقل 20 میلیمتر بارش در حداکثر 10 روز وجود داشته است.

حیدری با بیان اینکه نوسان در این زمینه در منطقه ما بسیار بالا است، گفت: وفق دادن با چنین شرایطی واقعا برای کشاورزان سختی‌های خاص خود را دارد.

به گفته مدیرکل هواشناسی کردستان، امسال هم منابع اطلاعاتی که در مشهد انجام گرفته به بارش در مهر و آبان در منطقه خوشبین نیست و به بارش در پاییز نباید چندان خوشبین بود.

وی اظهار کرد: 10 تا 15 روز قبل از هر بارشی اطلاع‌رسانی‌های لازم را در استان از طریق رسانه ملی و همچنین سایت هواشناسی برای انجام هر اقدام مورد نیازی انجام می‌دهیم.

انتهای پیام/ م ح

بارش های پاییزی خوشبینانه به نظر نمی رسد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.