در قالب برنامه‌های کنگره ۱۲۰۰۰ شهید آذربایجان غربی؛

برگزاری ۷۰ برنامه ویژه بانوان شهیده در آذربایجان غربی

مدیر امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی از برگزاری ۷۰ برنامه ویژه بانوان شهیده در قالب برنامه‌های کنگره ۱۲۰۰۰ شهید استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ شهلا تاجفر با اشاره به اینکه در آستانه برگزاری کنگره ملی 12000 شهید استان قرار گرفته‌ایم، اظهار داشت: هدف کمیته بانوان این کنگره نشان دادن نقش زنان در هشت سال دفاع مقدس و حرکت‌های شکل گرفته برای به پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی است و در این راستا برنامه‌های مختلف و متنوع با رویکرد فرهنگی و تربیتی تدارک دیده‌ایم.

وی با بیان اینکه همیشه زنان پشتیبان اصلی در دفاع مقدس بوده‌اند و در حرکت‌های مختلف و تاثیرگذار تاریخی به ایفای نقش پرداخته‌اند، ادامه داد:  بعضی از زنان به صورت مستقیم در جبهه‌های حق علیه باطل حضور داشته‌اند و برخی دیگر به عنوان امدادگر، پرستار حتی مدافع حضور پیدا کردند، نقش بانوان در زمینه تهیه مواد خوراکی و ... نیز بارها عنوان شده ولی امروز وقت آن است که به صورت عینی و به شکل قابل درک این فداکاری‌ها و ایثارها را به مردم نشان دهیم.

تاجفر با بیان اینکه در مجموع ۷۰ برنامه برای بزرگداشت یاد بانوان شهیده تدارک دیده‌ایم، ادامه داد: برخی از آنها در حال اجرا هستد و برخی دیگر هم برای دو ماه پیش‌رو برنامه‌ریزی شده‌ است همچنین مهمترین برنامه‌های این کمیته چاپ نخستین کتابچه یاد و خاطرات همسران شهداء و مادران شهداء و چاپ خاطراتی که زنان به صورت مستقیم در جبهه‌ها حضور داشتند را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه برای نگهداری و تهیه آلبوم زنان شهیده در استان اقدام می‌شود، اظهار داشت: این استان 700 زن شهیده دارد که شامل زنان شهیده ترور، زنان شهید شیمیایی و کودکان می‌شود ولی متاسفانه تاکنون به طور شایسته در جامعه حتی بین بانوان و دختران جوان نیز معرفی نشده‌اند حال آنکه می‌توانستند یک الگوی شایسته برای نسل جدید کشورمان باشند.

مدیر امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی به برگزاری چهار یادواره در ارومیه، سلماس، مهاباد و سردشت اشاره کرد و اظهار داشت:اجلاسیه در سطح دستگاه‌ها و شهرستان‌ها برگزار خواهد شد همچنین برای تولید و توزیع آثار فرهنگی مرتبط با این مقوله اقدام خواهد شد.

انتهای پیام/ب

 

70 برنامه ویژه بانوان شهیده در آذربایجان غربی  اجرا می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.