مدیر دفتر صندوق بازنشستگی کشور در استان اصفهان:

75درصد از هزینه‌های حقوق بازنشستگان ازسوی دولت پرداخت می‌شود

مدیر دفتر صندوق بازنشستگی کشور در استان اصفهان گفت: 75درصد از هزینه‌های حقوق بازنشستگان توسط دولت پرداخت می‌شود، 19 درصد از سود حاصله از شرکت‌های تحت پوشش صندوق تأمین و حقوق بازنشستگان آخر ماه پرداخت می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،شهروز عبادی امروز در مراسم تجلیل از بازنشستگان نمونه استانی اظهار کرد: بعد از استان خراسان رضوی، استان اصفهان دومین استانی است که بازنشستگان را تحت پوشش قرار داده است، این صندوق 100 هزار نفر را در استان تحت پوشش خود قرار داده که از این میزان 80 درصد آن‌ها بازنشسته و 20 درصد متوفی هستند.

وی ادامه داد: 70 درصد از این بازنشستگان را آقایان و 30 درصد آن‌ها را خانم‌ها تشکیل داده‌اند، از سال 83 هزینه‌ها بر درآمدها پیشی گرفت و از سال 86 به بعد که قانون زودهنگام تصویب شد هزینه‌های صندوق بازنشستگی چند برابر شد، چالش صندوق بازنشستگی سومین چالش کشور پس از آب و محیط‌زیست است.

مدیر دفتر صندوق بازنشستگی کشور در استان اصفهان با بیان این که 75درصد از هزینه‌های حقوق بازنشستگان ازسوی دولت پرداخت می‌شود، 19 درصد از سود حاصله از شرکت‌های تحت پوشش صندوق تأمین و حقوق بازنشستگان آخر ماه پرداخت می‌شود.

وی میانگین حقوق بازنشستگان را یک میلیون 750 هزار تومان دانست و ابراز امیدواری کرد: با همه چالش‌های پیشرو، امیدواریم این مشکلات به صورت علمی حل شود، در حوزه رفاه بدون کمک دولت و با کمک بازنشستگان، قرارداد بیمه تکمیلی را منعقد کردیم که برای جراحی‌های تخصصی 17 میلیون و جراحی‌های عمومی 8.5 میلیون در نظر گرفته شده است.

عبادی با اشاره به تفاهم‌نامه منعقد شده با دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد: پیشگیری از بیماری‌ها بهتر از درمان آن‌هاست از همین رو در همکاری با دانشگاه علوم پزشکی اصفهان مقرر شد تا از بیماری‌های بازنشستگان پیشگیری کنیم و به همین منظور کلاس‌های آلزایمر و ... برگزار کردیم.

وی ادامه داد: به بازنشستگان وام ضروری با کارمزد 4 درصد بدون مراجعه به بانک پرداخت می‌شود، امیدواریم امسال برای وام بالای 28 هزار سهمیه در اختیار ما قرار بگیرد، در حوزه سفر 85 درصد از بازنشستگان ما حداقل سه بار از تسهیلات صندوق استفاده کردند، برای هر سفر با یک همراه مبلغ 600 هزار تومان تعلق می‌گیرد.

مدیر صندوق بازنشستگی کشور در استان اصفهان با اشاره به مبلغ 50 هزار تومان یارانه برای سفرهای یک روزه به بازنشستگان، خاطرنشان کرد: تشکیل شوراهای بازنشستگان از اقدامات صندوق است، این شورا نمایندگان بازنشستگان استان و کشور هستند که ارتباط نزدیکی هم با مسؤولان دارند و در جلسات دوره‌ای در تهران حضور مستمر  دارند.

وی پیگیری مصوبات شورای سالمندان با دبیری سازمان بهزیستی و ریاست استانداری را از دیگر اقدامات تسهیل امور بازنشستگان دانست و عنوان کرد: کارت منزلت برای همه بازنشستگان صادر شده و بازنشستگان می‌توانند از خدمات و امکانات دستگاه‌های دولتی به صورت رایگان استفاده کنند.

عبادی یادآور شد: در باغ تجربه هر روز از ساعت 7 صبح تا 12 ظهر برای بازنشستگان برنامه ریزی شده است که نمونه‌ای از این برنامه‌ریزی‌ها همایش پیاده‌روی و برگزاری جشن در باغ نور است.

وی در پایان گفت: صندوق بازنشستگی نمی‌تواند 300 نفر را دعوت کند و ادعا داشته باشد که تکریم بازنشستگان انجام شده بنابراین دستگاه‌های مختلف چنین مراسم‌هایی را برگزار می‌کنند، تکریم بازنشستگان به صورت واقعی یعنی این که بازنشستگان هیچ مشکل معیشتی و درمانی نداشته باشند.

 

انتهای پیام/م

 

بازنشستگان سومین چالش کشور هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.