اختصاص107 نیروی دانشگاه فرهنگیان به مدارس عشایری کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۰۷ نیروی دانشگاه فرهنگیان را در کهگیلویه و بویراحمد به مدارس عشایری تخصیص داده‌ایم.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛هادی زارع‌پور صبح امروز در جشن آموزش و پرورش عشایری استان کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت بازگشایی مدارس با تبریک فرا رسیدن ماه مهر و با قدردانی از همکاران خود در آموزش و پرورش عشایری استان اظهار کرد: تاریخچه آموزش و پرورش عشایر به طور کل به ۷۰۰ سال پیش و از زمان سلطان محمد خدابنده این مدارس بنا نهاده شدند و مدرسه سیار سلطانی اولین مدرسه عشایری بود.

وی گفت: به دنبال آن مدارس عشایری در مکتب خانه‌ها بود که در استان فارس در زمان صولت‌الدوله چنین مدارسی داشتیم و از سال ۱۳۰۸ به بعد سوادآموزی مدارس عشایری و مدارس شبانه روزی عشایری هم بنا نهاده شد و در سال ۱۳۳۰ نخستین مدارس سیار عشایری توسط پروفسور حسابی که آن زمان وزیر آموزش و پرورش بود در استان ما بنا نهاده شد.

این مسوول در ادامه اظهارات خود بیان کرد: در استان ما از سال ۷۱ اداره آموزش و پرورش عشایری در استان ما شکل گرفت که بیش از 3 هزار دانش‌آموز دارد.

وی با بیان این که ۱۹ مدرسه عشایری در استان در این دولت داشته‌ایم، اظهار کرد: به جهت پوشش کامل دانش‌آموزی ۲۴ مدرسه ۲ دانش‌آموزی و ۱۲۵ مدرسه عشایری کمتر از ۱۰ دانش‌آموز داریم و شاخه کاردانش را نیز برای دانش‌آموزان راه‌اندازی کردیم.

زارع‌پور عنوان کرد: ۵۵ و بیست و پنج صدم درصد دانش‌آموزان را پسران و بقیه را دختران تشکیل می‌دهند که نشان از حضور خوب دانش‌آموزان دختر دارد و همچنین تعداد زیادی از مدارس را هوشمند کرده‌ایم.

وی با بیان این که ۱۰۷ نیروی دانشگاه فرهنگیان را در استان به مدارس عشایری تخصیص داده‌ایم افزود: در سال گذشته پژوهش‌سرای عشایری را برای اولین بار در حوزه عشایر ایجاد کردیم و تجهیزات خوبی در اختیار مدارس عشایری قرار دادیم.

این مسؤول با بیان این که ۱۰ رتبه زیر ۱۰۰۰ داشتیم گفت: تعداد زیادی از آن‌ها در مسابقات علمی و پژوهشی موفقیت‌های خوبی داشتند و میانگین نمرات آن‌ها در سال سوم متوسطه هم افزایش خوبی داشته است.

وی با بیان این که ۳۷۰ دختر را در دور ه تحکیم آموزش دادیم اظهار کرد: در آموزش و پروش نگاه بسیار خوبی به آموزش و پرورش عشایر داریم.

انتهای پیام/غ

ایجاد پژوهش سرای عشایری برای اولین بار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.